Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 5, 2008

JAWATAN KETUA, TIMBALAN & NAIB UMNO BAHAGIAN KAPAR.

Salam saudara pembaca.

Bahang pemilihan UMNO Bahagian Kapar makin panas.

Calon Ketua, Timbalan & Naib akan ada persaingan?

Fikirkan dan beri penilaian dengan profesional dan matang. Siapa lebih layak?

KETUA UMNO Bahagian

- Y.B Dato' Abdul Rahman bin Palil
- Cikgu Harun bin Said
- Jaya Kasuma Hj Rusman
- Pn Norliza binti Ahmad

TIMBALAN KETUA UMNO Bahagian

- Hj Faizal bin Abdullah
- Dato' Jaie bin Ismail

NAIB KETUA UMNO Bahagian

- Hj Md Ghazali bin Hj Md Amin
- Hj Sukaiman bin Ahmad
- Sdr Khairil Anuar bin Hj Rusman
- Datuk Abdul Rashid bin Asari

Reactions:

21 comments:

home sweet home said...

Kalau saya saya sokong Cikgu Harun jadi Ketua Umno Bahagian, tapi kalau Tuan Hj. Faizal bertanding ketua, saya sokong Tuan Hj. Faizal.

Anonymous said...

LARAT LAGI KE CIKGU HARUN TU

Anonymous said...

zaman cikgu harun dah berlalu,kita nak ketua bhgn yg bertenaga,,ita nak beertempur dgn PR, setakat cikgu pencen dah tak releven lagi, kita nak KB ada degree ,petah speaking, tak lah diketawa org. Kalau tak ada calon, kita kekal kan aje yg ada sekarang.dia ada pengalaman k.

Anonymous said...

sape kat takde calon...ada sorang lagi calon dari dun meru TUAN HAJI MUSTAFA ISMAIL camne k tak? Umur pun lebih kurang gan penyandang yg ade...hehehe....jom cari sokongan

Anonymous said...

GANDINGAN MANTAP YANG AKAN MERUBAH BUDAYA POLITIK "SUARA BARU"
UMNO BAHAGIAN KAPAR

KETUA BAHAGIAN - YB.DATO'ABD.RAHMAN PALIL

TIM.KETUA BAHAGIAN -
SAUDARA FAIZAL ABDULLAH

NAIB KETUA BAHAGIAN
TUAN HAJI MD GHAZALI MD AMIN

KETUA PERGERAKAN PEMUDA
TUAN HAJI MOHD ROSLEE ABD.HAMID

KETUA PERGERAKAN WANITA
PUAN NORLIZA AHMAD

KETUA PERGERAKAN PUTERI
CIK PUAN SITI ASNITA SHAFIE

Anonymous said...

khairil anuar tu elok la bertanding ajk bhg je la...awak tu masih muda...penangan mohd shah sanad masa bertanding naib ketua pemuda lepas masih berparut lagi..... x yah la berangan nak jadi calon naib ketua bhg...masa di pemuda jadi naib pun x menyumbang ape2 ada hati nak ke peringkat bhg...bertanding ajk bhg pun belum tentu lepas..
sekadar ingatan daripada seorang teman tapi mesra...hehehe

Anonymous said...

Ibetul la kata ko tu ......khairil tu elok bertanding ajk je...aku orang meru pun malu gan kenyataan dia demi amanah konon amanah ape amanah taik kucing..mari kita mandikan dia "jejaka perasan
".

Anonymous said...

asnita calon ketua pergerakan puteri umno bhg. kapar yg sesuai mengantikan hani masra yg hanya pandai berlakon

Anonymous said...

betulke hanimasra tu pandai berlakon..aku dengar dia ada macam2 citer yang xkurang hebatnya...elokla tarik diri bagi laluan pada asnita...nanti macam2 citer kuar...sanggup ke nak hadapinya....LU FIKIR LA SENDIRI

Anonymous said...

apa barang asnita. tak releven.

Anonymous said...

Turun la rahman. Kalau tak turun next pilihanraya nko jer la sorang yang menang.

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Berikutan dengan keputusan PRU-12 yang agak mendukacitakan, saya selaku veteran UMNO ingin menanyakan satu soalan kepada setiap ahli UMNO. “ADAKAH UMNO MAHU BENAR-BENAR DIPULIHKAN?” Jika jawapannya TIDAK, jauhkanlah diri anda dari UMNO. Jika jawapannya YA, apakah langkah yang perlu diambil?

Saya menyeru pemimpin-pemimpin UMNO di semua peringkat kepimpinan, ambillah cermin dan lakukanlah MUHASABAH diri. Janganlah kita saling menyalahkan antara satu sama lain, tetapi salahkanlah diri kita sendiri. Apa sebenarnya yang telah kita lakukan terhadap UMNO selama ini? Adakah kita memberi sumbangan kepada UMNO atau kita telah merosakkan UMNO demi kepentingan peribadi? Pada zaman kami para pejuang dan pemimpin terdahulu, kami telah mengorbankan harta, masa, tenaga bahkan nyawa kami demi UMNO. Kami tidak pernah meminta apa-apa balasan dari apa yang telah kami korbankan.

Malang sekali, walaupun bukan semua, tetapi kebanyakan generasi pasca merdeka tidak faham dengan erti perjuangan UMNO yang TULEN. Menjelang pemilihan UMNO diperingkat cawangan, bahagian dan kebangsaan, saya menyeru agar semua ahli dan pemimpin UMNO agar mengetepikan kepentingan peribadi mahupun kelompok tertentu. Bertauplah kembali dan letakkanlah kepentingan UMNO di hadapan.

Sekian terima kasih.

Anonymous said...

Ahli umno sedarlah. perjuangan bangsa kita bukan dari golongan pengampu.

Anonymous said...

Salam rakan-rakan blogger,

Untuk memulihkan UMNO kita mesti berani membuat reform dalam UMNO sendiri. Sehubungan itu pemilihan kali ini adalah masanya yang paling sesuai untuk merealisasikan reform tersebut.

Kita mesti berani membuat perubahan kepada pimpinan yang ada. bagi saya inilah salah satu caranya untuk memuluhkan kembali kekuatan UMNO, khususnya di Bahagian Kapar.

Anonymous said...

kalau dah kuar ayat reform sape lagi kalau tak hamidzun la tu

Anonymous said...

ustaz fareed tu nak ape lagi...dah diberi peluang di salah guna..dah diberi amanah pun salah guna..dah diberi keje..salah guna kuasa...semua nya kes salah guna...hidup bergaya keta 3 bijik hasil dari duit kencing orang..skang lak nak jadi ketua pemuda bahagian la pulak...nanti abis umno kapar ni dijualnya...tu la matlamat dia biar papa asal bergaya..tu pun korang nak dia jadi ketua pemuda.

teringat aku kat sorang mamat ni sampai dato rahman pun takut kat dia..diberi tempat jadi ajk bhg...pastu ilang tingalkan bau hancing yg sampai sekarang ni masih berbau....pastu timbul lagi sekor lulusan agama ustaz fareed namanya pun lebih kurang sama gak jalan citer nya..(cuma xsempat dilantik ajk bhg je..kalau takat penyelaras masjid ramai lagi ahli umno yg lebih layak tapi.... dia gak dipilih...skang ape dah jadi...jawab la dr)

Anonymous said...

ustaz fareed pukul canang keliling bhg..cakap dia calon restu dari dr..tul ke?korang tau ke dr tu ape..tak tahu ke..cian nya....
lu pk la sendiri

Anonymous said...

takde sape nak lawan kak liza kita ke???takan xde yg berminat???lagipun kak liza kita pun dah lama jugak jadi yb pun sepenggal je..macam mane nak kekal lama ada kerani sombong dan bongkak,,, ada pa lak tak tahu buat keje..pastu kalau citer pegawai khas dia macam2 penasihat ade...sampai nak buat kopi pun pakai nasihat..penasihat paling besar dia datin salmah la...semuanya dia kontrol...belum cite lagi bab drivernya mengalahkan yb semua leh bantu serba tau semua benda dia nak campur lebih sudu dari kuah....cian kak liza berucap pun cam baca sajak....letih mendengarnya....ape kata jawatan ketua wanita kita penggal pulak...k tak pn.kamariah anda adalah calon yang paling sesuai tak pun cikgu basiah ....tu pun kalau dia berani la harap aje jawatan guru besar tapi jiwa nya kecik aje..takde semangat perjuangan langsung...

Anonymous said...

Liza ok per. CUma dia ni kecut perut ngan dato' rahman. Ni misti ada aper aper ni.

peanut la said...

Eleh.. penat la nak cite pasal umno kapar nih.

Ramai no kaki ampu dan yes boss. Depan boss ok je ... belakang kalu, macam2 korang balun boss. Boss konon.. boss pun sama jugak !!

AJK yang dah lama tu, tak reti2 ke nak bagi giliran kat orang lain.. naik panas kerusi bahagian tu dek org yang tak nak angkat punggung.

Plak tu, teringin memanjang nakkan G7. Yg Dato Rahman ni pun satu., asik2 orang tu. asik2 orang tu.. Kenape ! banyak no ke org tu simpan rahsia dato?

Ntah le .. ponek den ni ha..

zailan said...

kalu ini lah barisan yg nak di ketengahkan.. baik cipan dgn tenuk sekali joint.. baru lengkap.. GAJAH SARKIS.. dah kena sembelih.. tinggal yg dah tak ada suara.. sian saya tengok kapar.. itulah dulu kita ada macam2 bakat pemimpin.. tapi tengok dia berjaya & pandai aje.. cantas.. yg tinggal hampas aje.. itulah jasa pemimpin2 lama kita.. macam kisah SINGAPURA DI LANGGAR TODAK.. KESIAN hANG nADIM.. TAPI ORNG KAPAR BACA KE SEJARAH? KE BUTA SEJARAH