Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 26, 2008

BENARKAH GANDINGAN ROSLI DAN AZIZI MAMPU MEMPERKASA PEMUDA UMNO KAPAR???

BENARKAH GANDINGAN ROSLI DAN AZIZI MAMPU MEMPERKASA PEMUDA UMNO KAPAR???

Hj Roslee bin Abdul Hamid

Ustaz Azizi bin Ishak

Tak tahu nak buat apa pada petang ini, saya pun pergi ke Blue Wave Hotel Shah Alam untuk secawan kopi. Setiba di sana terlihat Hj Rosli dan Ustaz Azizi (calon Ketua dan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kapar) serta beberapa sahabat yang lain. Apa lagi.. saya ambil kesempatan ini untuk interview mereka berdua dengan bertanyakan matlamat dan visi mereka berdua untuk memimpin Pemuda UMNO Kapar.

Hj Rosli memberitahu saya bahawa beliau inginkan satu pendekatan baru di Pemuda Kapar yang disebut sebagai 'Suara Baru'. Berikut adalah apa yang dijelaskan dengan matlamat beliau -

1) Keputusan dalam mesyuarat Exco Pemuda Kapar akan ditentukan oleh majoriti AJK. Bukannya keputusan yang dipengaruhi oleh beliau.

2) Ketua-ketua Pemuda Cawangan serta AJK cawangan akan lebih didekati dan diberi perhatian.

3) Bekerja berterusan bagi memastikan BN dapat merampas kembali tampok pemerintahan negeri Selangor.

4) Mewujudkan serta menggerakkan biro-biro yang lebih efektif dan efisien.

5) Melaksana program dan aktiviti yang akan menarik lebih ramai lagi masyarakat menyertai UMNO.

6) Berusaha keras bagi memantapkan lagi Pemuda UMNO diperingkat cawangan.

7) Sentiasa mendengar dan mempertimbang secara terbuka setiap aduan dan keluhan pemuda.


- Benarkah mereka berdua ikhlas untuk memperjuangkan Pemuda UMNO Kapar??

- Benarkah hasrat dan matlamat Rosli, Azizi serta barisan ajk yang baru ini bakal menyaksikan Pemuda UMNO Kapar lebih perkasa??


Reactions:

25 comments:

Anonymous said...

As'kum

Insya'Allah gandingan mereka berdua akan dapat membawa perubahan kepada pergerakan pemuda kapar dengan berkat sokongan padu daripada semua ketua-ketua pemuda cawangan semasa persidangan yang telah berlangsung

Selamat Bersidang

Pemuda DUN Meru

ulatkapar said...

LAPORAN TERKINI:
Setelah 20 cwgn bersidang, pencalonan utk ketua pemuda bahagian; Hj. Roslee 15, Rospuad 3, Farid 2.
Naib Ketua Pemuda; Ustd Azizi 18, Idol 2. Laporan 25/7/08

Mentomu said...

kalau ini lah gandingan nya, nasihat kan je lwnnya suruh tarik diri, mereka ni aliran agma , saya kenal dan tahu, mereka dr hishamudin ,lepas tu masuk asrama penuh di sekolah agama menengah tinggi shah alam ,masuk politik dr sebelum umno di haram kan, bergiat aktif pada tahun 95, kalau pemuda kapar bwh mereka selamat, tolong nasihat kat puad dan parit tarik di, budak dua ekor ni politik kebendaan, tolak mereka.
Cuma nak nasihat kan gandingan ni, hati2 dgn rakan dikeliling anda, ada yg ambik kesempatan, Hj. Rosli ni pemurah org nya, suka tolong org, sebab tu Hj Faizal letak dia pengerusi biro kebajikan, berapa bannyak dia bantu org susah, tak caya tanya hairil, doa kan je mereka murah rezeki, mereka takan lupa pada tuan2.
Pada puad , kita nak perjuangkan nasib bangsa melayu , mana boleh cuba2,santai2,ikut cakap kwn2, kita mesti ada keberanian, mental yg kuat, jgn dengar ckp kwn yg nak tumpang semangkok, kwn2 kau tu dia nak bertanding ajk bhgn tak ada modal ,kalau kau terus , dapat lah membontut kau, cakap je nak bwk kau tapi nak lepas diri sendiri.
Pada parit, kau selesai kan lah hutang kau kat kwn2 yg kau kencing, baru lah perjuangankau di redai allah, kan anuar saimun dah jelas kan 3ciri2 pemimpin munafik, renungkan lah dan balik kepangkal jalan, baru kau boleh politk,
Pada zailan, umno masih releven , yg tak releven tu kau je, dah lama tak dengar suara kau yg banyak menipu dan suka berjanji, nama busuk kau yg thn 2001 pun belum hilang lagi, di tambah 2004 dan tambah lagi 2008, kalau nak citer pasal kau tak cukup komputer aku, nanti aku tulis dalam surat khabar, aku boking 10muka surat utk citer hal kau je.
Tolak pemimpin yg nak merusak kan bangsa melayu, mereka kalau diberi tempat maka marempat lah melayu di tanah melayu.

Teruskan Perjuangan " suara baru "

Rambut Pacak said...

salam perpaduan utk 'suara baru',

Sy bksmpatan bersama mrk ber2 baru je. Dlm beberapa pjmpaan sy dpt gambarkan, mereka pasti akan berjaya di nobat sbg ketua dan naib ketua. Secara peribadi sy nampak keikhlasan serta kesungguhan mereka. Kedua2 mempunyai keperibadian yg terpuji dn suka kpd perpaduan. Tambahan pula mereka ada asas pendidikan agama

Walaupun belum dinobat sbg ketua, hj Roslee sudah mampu menunjukkan ciri2 kepimpinan yg sy harapkan. Beberapa perjumpaan yg di adakan dgn jelas beliau mengutamakan perpaduan & kesaksamaan dlm pemuda. Menerima pandangan dn teguran dgn tekun tanpa menyekat rakan2 dari bersuara. Kalau ada masalah & kekusutan dlm cawangan beliau cepat2 jumpa utk selesaikan. Setahu sy byk plan mahupun misi & visi utk memantapkan lagi pemuda antaranya membanyakkan program2 sosial, kesukanan, agama, belia dan yg paling penting perancangan ke arah memantapkan ekonomi pemuda. Yg penting ada perhatian dn pembelaan yg boleh kita galangkan.

Byk lagi perkara positif yg boleh sy kongsi dn rata2 sahabat yg lain pun mungkin sependapat dgn sy. Marilah kita sama2 berdoa agar kita akan mendapat pemimpin yg berkaliber yg memberi kemakmuran kpd parti keramat yg kita cintai ini

Teruskan perjuanganmu....

Borak-Borak said...

SALAM PERJUANGAN...
Memang mudah untuk jadi pemimpin..cari pencalonan banyak2..pas tu pastikan orang undi kita. Yang susahnya memimpin!!

HJ Roslee dan Ustz Azizi memang boleh jadi pemimpin..tapi kalian haruslah tahu rahsia dan selok belok menjadi pemimpin yang baik dan berkarisma!

Bacalah..Carilah ..ilmu agar kepimpimpinan saudara berdua akan berkesan. Jadilah pemimpin yang gemar membaca..penuhkan ilmu didada..banyakkah mendengar dari berceloteh...jadilah action orientated...jangan suka tabur janji...

Kepimpinan Tn Hj Faizal Abdullah banyak mengajar kita erti pemimpin dan kepimpinan..Beliau sesungguhnya pemimpin sejati!

Selamat untuk kalian berdua....

Borak-Borak said...

SALAM PERJUANGAN...
Memang mudah untuk jadi pemimpin..cari pencalonan banyak2..pas tu pastikan orang undi kita. Yang susahnya memimpin!!

HJ Roslee dan Ustz Azizi memang boleh jadi pemimpin..tapi kalian haruslah tahu rahsia dan selok belok menjadi pemimpin yang baik dan berkarisma!

Bacalah..Carilah ..ilmu agar kepimpimpinan saudara berdua akan berkesan. Jadilah pemimpin yang gemar membaca..penuhkan ilmu didada..banyakkah mendengar dari berceloteh...jadilah action orientated...jangan suka tabur janji...

Kepimpinan Tn Hj Faizal Abdullah banyak mengajar kita erti pemimpin dan kepimpinan..Beliau sesungguhnya pemimpin sejati!

Selamat untuk kalian berdua....

Anonymous said...

Salam..

Hj Roslee tu memang murah hati sangat. Sapa yg minta tolong kat die yg hampa? Inilah pemimpin yang diharap dapat menaikkan imej pemuda UMNO bukan saja kat Kapar, tapi di semua peringkat. Saya nasihat kat kengkawan yang nak mencabar tu, tarik diri lagi baik. Rosfuad, Hj Fareed dan lain-lain, bagilah sokongan kpd Hj Roslee. Yang pentingkan UMNO, ye tak ???????

Anonymous said...

Ngeri saya tengok suasa pemilihan ni la... mcm2 hal..

Beli sana .. beli sini... perh ...

Memang ni ke cara org berpolitik?

Anonymous said...

yela betul la camtu..macam mane lagi ko nak lagi

Anonymous said...

Salam,

Jangan terlalu yakin. Bagi saya calon-calon yang bertanding kali ini semua layak dan hebat. Semua berlatarbelakangkan pendidikan agama.

Pencalonan yang banyak belum tentu menjamin kemenangan. PRU12 yang lalu pondok BN paling ramai dan meriah dengan pengundi, rupanya mereka sekadar mendaftar di pondok BN tapi mengundinya pembangkang.

Undi kan rahsia...saya percaya pemuda akan membuat keputusan up set kali ini. Reform Pemuda Kapar!!!

Aris said...

Betul2 .....

Tunggu !!!

Anonymous said...

Tapi kalau beri peluang kat Fuad pun apa salahnya kan...

Anonymous said...

Saya kenal semua calon-calon yang bertanding, Rosle, Fuad dan Farid kecuali Idol. Bagi saya mereka semua ada perancangan masing-masing untuk pemuda.

Cuma saya dengar ada pemuda yang berkata begini :

Roslee calon di taja faizal
Farid calon tajaan dato sanad
Fuad tak de penaja

Soalnya, betul ke apa yang berlaku ni...manalah tahu kalau ada penjelasan dari penyokong masing-masing.

Anonymous said...

betul lah tuh, bukannya orang pekak dan buta. Dah terang terang kan, mana ada dato' sanad situ ada ustaz farid, mana ada faizal situ ada rosli. Tapi bukan umur rosli lagi tua ker pada faizal, dah dekat 40 tuhh kalau tak salah, apersal nak lwn kat pemuda plak. Ni kalau geng rosli menang dapat la pegi indon, yahuuuuu.

Anonymous said...

Apa yang datang dari faizal saya tidak akan menyokong. maaf untuk kali ini.

Anonymous said...

Biar kalah bermaruah, Jangan menang BERAHSUAH. huhuhuhuh, jom bersihkan sungai klang.

Anonymous said...

Aku dengar sudah ada tawar menawar di Meru yang mesyuarat minggu ni...siap tanya lagi...berapa calon tu bagi untuk dapat pencalonan, kalau dia bagi RM500 aku pulak akan up lagi RM1,000...waaa hebat betul pemuda kali ni...murah jadinya agenda perjuangan...boleh dijual beli...Perjuangan Pelincir...HANCURRRRRRRRR PEMUDA UMNOOOOOOOO.....

Anonymous said...

yang rak sokong paizal ko sorang je tapi majoriti yang lain tetap sokong dia...hidup paizal

lebai kapar said...

Harap2 barisan pemuda sekarang dapat mengembalikan maruah.

Jangan asik dibuai mimpi je..

Janji harus dikotakan..

Petirv6 said...

salam.

sapa yang bole bagitau setakat hari berapa hj rosli dapat pencalonan.

HJ Rosli berapa?
Rosfuad berapa?
ust Farid berapa?

ulatkapar said...

Laporan Terkini:
Pencalonan Ketua Pemuda,
1) Hj.Roslee 72
2) Ustd Farid 8
3) Rospuad 6

Pencalonan Naib Ketua Pemuda.
1) Ustd Azizi 78
2) Idol 8

Anonymous said...

jangan pangil ustaz parit la pangil aje dia parit ..dia tak layak dipanggil ustaz...ustaz ni hanya untuk orang yang baik2 aje...(contoh nya ustaz azizi)si parit lahabau ni kaki "KENCING" ulan lagi satu kali kaki "KENCING" mane la layak dipangil ustaz..lagi satu ketua kampung kerayong 2 harap belajo aje tinggi tapi tak pandai menilai mane intan mane kaca...guna pengaruh sebagai ketua kampung untuk menolak calon yang sesuai...tok kalau nak letak songkok bukan di kaki tapi letak lah di kepala..bangang tahap gaban punya ketua kampung

Cian dia si jamal pak tongkol Jadi barua dato jaei yang takde pendirian sampai sangup ambil sape saje janji lawan(nape nak balas jasa dj ke pasal selalu bawak ke indon)

kepada dato jaei

elok la dok diam2 kat umah peluk datin yang dan nak monopos tu x yah la kuar cari pencalonan lagi orang meru dah tolak u...kecian x tido malam...masa pilihanraya ko pegi mane????? cuba jawab.....masa skang ni bole pulak kuar kempen..nampak sangat busuk hati punya orang....tu la masa berkuasa x ingat orang bawah...sekarang ni baru terhegeh-hegeh cam penyu merangkak-rangkak minta simpati

maaf la sudah terlambat dj

Pemuda DUN Meru

Anonymous said...

SEDAP GAK NAMA DJ TU...AKU RASA SELEPAS INI BOLEHLAH DIA JADI DJ SUPERMARKET KAT KLANG TU...SELAMAT BERTUGAS DATO JAEI
TATA TITI TUTU

Anonymous said...

Salam Pemuda DUN Meru,

Emosi saudara melampaui batas keimanan seorang muslim sejati. Saya faham, sdr seorang pejuang tulin UMNO, namun harus juga diingat bahawa dasar UMNO itu jelas, berjuang mempertahankan Agama, bangsa dan negara. Perjuangan mempertahankan Agama itu menjadi nombor wahid dalam agenda UMNO, namun sdr tidak memperlihatkan diri saudara menuju ke arah itu, saudara sangat emosi.

Hamburan kata-kata dan ayat yang sdr gunakan sangat kasar dan menghilangkan rasa sopan dan tatasusila sdr sebagai pejuang parti yang mempertahankan Islam di bumi Malaysia ini.

Kawal kemarahan Sdr, kerana kemarahan itu dalangnya adalah SYAITAN. Istighfar sebanyak mungkin, kerana Allah akan sentiasa memberkati kita. sabarlah, Allah SWT akan memberi petunjuk kepada kita semua atas apa yang telah kita lakukan. Tetapkan perjuangan kita dengan keikhlasan, kerana itu lebih menjamin kita sentiasa terarah kepada Amar Makruf, Nahi Mungkar, Insyaallah. wassalam.

Anonymous said...

Appa citer skraangg...