Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 5, 2008

FAREED KETUA PEMUDA KAPAR ?

Orang kata Ustaz Fareed layak jadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kapar sebab berpelajaran?

Tapi ada orang kata dia tak mampu untuk memberi khidmat dan berkorban untuk ahli-ahli atas faktor ekonomi, masa & pengaruh betul ke?

Reactions:

37 comments:

Anonymous said...

pandai betul ko cari tajuk yer...suka tul aku kalau ditanya bab2 ni...

kalau cite pasal tat parit ni macam-macam cite ade..aku harap korang leh pk sendiri

dalam bab ekonomi ni dia ni payah sikit..calon kp ni mesti la ada kekuatan dalam ekonomi kalau dia keje pun xde cam mane dia nak mentadbir bahagian bukan aku kata tapi orang yang kata..hehehe

ape pun minta la dia pk kan kuarga dulu dari berpolitik

bab masa lak memang la dia ada banyak masa kalau asyik 24 jam berpolitik pun x leh gak kena la pk hal2 lain juga

lagi 1 bab cawangan dia pemuda kat tempat dia pun xde cam mane nak bertanding bhg..aku dan 2 kali pegi ke persidangan caw dia banyak kerusi dari orang

akhir sekali nak kasi tau dia ni dulu bukan ahli umno pun dia ni dulu geng PKR kalau cek ahli dia baru je masuk umno aku rasa elok la dia dok diam2 dulu berjuang di peringkat akar umbi nanti bile dah ok baru la leh timbang nak kasi jawatan ape bagi la peluang kita orang umno yg lebih dulu kini dan selamanya setia ini buat keje..

Last sekali bab AMANAH bab ni dia kurang banyak..kalu korang x caya tanya la dia sendiri...(ada la kawan kita yg dah terkena)

P/s..letih nak layan katak yang tgh banyak kat bhg kapar ni

Anonymous said...

elok juga ada orang dedahkan sape ustaz farid ni...eloklah dia tarik diri cara terhormat....ada lagi sekor yg tak sedar diri dato sanad ada sape2 nak komen ke?

Anonymous said...

elok juga ada orang dedahkan sape ustaz farid ni...eloklah dia tarik diri cara terhormat....ada lagi sekor yg tak sedar diri dato sanad ada sape2 nak komen ke?

Anonymous said...

elok juga ada orang dedahkan sape ustaz farid ni...eloklah dia tarik diri cara terhormat....ada lagi sekor yg tak sedar diri dato sanad ada sape2 nak komen ke?

Anonymous said...

elok juga ada orang dedahkan sape ustaz farid ni...eloklah dia tarik diri cara terhormat....ada lagi sekor yg tak sedar diri dato sanad ada sape2 nak komen ke?

kapalaludimana said...

Saya rasa Ustad Farid bole mentadbir orang bawahan dan di tadbir oleh orang atasan demi memantap ekonomi masyarakat.

Dan saya tidak fikir dia perlu penuhkan poketnya sendiri dulu dengan bilion ringgit untuk mentadbir.

Berilah peluang pada Ustad Farid, UMNO kan demokrasi, malah ahli-ahli digalakkan sentiasa bekerjasama dan bertolak ansur di antara satu sama lain.

Saya jauh di sudut hati teringin nak tengok Tn Hj Faizal sebagai ketua UMNO dan Ustad Farid sebagai ketua Pemuda UMNO.

salam perjuangan

zelmey said...

Yes, setiap orang berhak untuk bertanding.

Pilihlah calon yang berkelayakkan untuk kebaikan Pemuda UMNO Kapar.

Anonymous said...

nak tadbir cam mane kalau sifat AMANAH tu takde..diri sendiri pun xbetul cammane nak betulkan orang lain..jgn ingat orang yg berpelajaran je leh betulkan orang...ada gak yg PANDAI tak betul kepala otaknya...pada aku dia ada agenda lain agenda nak menghancurkan UMNO..jgn la kita terpedaya dengan lakonan tat parit ...orang rantau panjang,meru dan taman bukit kerayong tau sape tat parit tu(cuba tanya dia mane gi duit program yang dia buat sama2 gan orang taman bukit kerayong masa mb datang dulu??????)demokrasi hanya untuk orang jujur dan amanah serta sangup berkorban untuk AGAMA,bangsa dan negara...bukan nya berjuang untuk tembolok diri sendiri cam tat parit (kepalaludimana) last sekali aku nak kasi tau kalau takat dapat tajaaan dari dato sanad gan mat shot tu baik tak yah la nanti lu kena main gan dua beranak tu bekas orang 46 yg tak tau di untung...TAKBIRRRR (ELOK LA TU PENIPU KENA TIPU GAN BAPAK DAN ANAK PENIPU..HEHEHE)DEMOKRASI KONON
(DATO SANAD & SON PARASIT UMNO BAHAGIAN KAPAR)MARILAH RAMAI2 KITA TOLAK DUA BERANAK YANG TAK SEDAR DIRI INI

P/s...akan ku bongkarkan segala kemungkaran tat parit/TO NAT & MAT SHOT demi agama,bangsa dan negara...TAKBIR

Anonymous said...

dato sanad gan cikgu harun tu elok la bersara aje..tak yah di pk hal dunia ni lagi..masih ada masa untuk bertaubat...(rumah dua tingkat tu dah kata pegilah kubur kata mari marilah)

aku dengar dia sibuk mengata hal orang lain tapi dia tak tahu hal dia lagi banyak...orang malas nak cite sbb kecian dah tua nanti terkezut lak...hehehe

Anonymous said...

PEMBETULAN: TAMAN SERI KERAYONG BUKAN TAMAN BUKIT KERAYONG...MAAF YE..KESULITAN AMAT DIKESALI..TAKBIRRRR

Anonymous said...

aku ada info baru dia suruh kasi tau kat korang pasal ustaz farid tu dia dapat keje kat sg serdang bab bersihkan longkang gan cuci longkang ade ke patut dia nak kencing tak banyak pun RM 1800 setengah mati dia buat keje sampai nak bertumbuk payment tak dapat....KORANG TAK CAYA KORANG TANYA DIA SENDIRI.....LU PIKIR LA SENDIRI

Anonymous said...

PETIKAN AYAT KENCING SMS TAT PARIT

YELA AKU TENGAH USAHA KERAS UNTUK BUAT PAYMENT

KALAU KORANG TAK CAYA TANYA LA DIA SENDIRI

PETIRV6 said...

salam.orang yg pakai jubah dan berkopiah baik ke?ingat la kita idup dalam negeri pembangkang.Nak uruskan pemuda bukan senang dalam keadaan sekarang ni.klu usz fared jadi ketua,tak nampak pun ciri-ciri kepimpinan yg ada.rasanya hampir 70% pemuda bahagian kapar tak kenal dia la.klu yg kenal pun mungkin dari dun MERU (30%).pada hemat saya dia kena timba banyak pengalaman dulu.lebih baik usz tarik diri awal2.bukan nak paksa suruh tarik diri tapi terpaksa kata macam ni.

bab nak lantik ni tak boleh nak cuba-cuba.klu ada yg rasa nak cuba2, suruh bawa motor cuba-cuba langgar lori sapa yang terselit bawa lori.ini pasal cuba-cuba la.

klu baca dari sahabat2 yang hantar komen kebanyakan komen pasal payment, napa usz banyak hutang orang ke? sampai nak bergaduh pun ada tak baik macam ni.hutang kat dunia ni sampai akhirat nanti kena tuntut.

Dulu penyelaras masjid negeri selangor.sekarang keja apa?

Jauh disudut hati nak tengok usz farid jadi AJK pemuda atua PEMERIKSA KIRA-KIRA.

RENUNG-RENUNGKAN LA

Anonymous said...

kalau takde angin takkan pokok bergoyang.....lu pk la sendiri

Anonymous said...

Gua rasa rosli baya takut orang nak lawan. Duit byk tu, acuan faizal lak tuh. huhuhu. kayo kayo.

Anonymous said...

Faizal dan projek projek nya.... masyyuukkkkk. Allaaa rosli bole la faizal bagi projek. ten persenn tuan penasihat.

Anonymous said...

saya pon rasa ustaz patut menimba pengalaman dulu. Tapi tetap bertanding walau tiada sokongan untuk menimba pengalaman. Saya rasa ustaz ni mmg betul2 tiada pengalaman, tak takut ker ngan orang orang faizal yang byk duit tu.

Anonymous said...

Aku kurang yakin dengan Rosli Baya jadi Ketua Pemuda, tapi ada satu nama lagi, Rosfuad dari DUN Meru, so apa pandangan korang dengan dia ni...

Anonymous said...

Salam.

Klu calon yang satu ni Rosfuad tak payah la, pasal dia ni nampak cakap besar, kepimpinan zero macamana nak jadi ketua pemuda? jadi ketua pemuda untuk D.A.P 100 persen boleh.HEHEHE

Terus terang saya katakan klu tak suka Usz Fared ke, Hj Rosli ke, jangan la pilih rosfuad cari la orang lain.
Fuad sendiri pun bukannya bagus sangat.cuba tengok PRU12 lepas apa yang dia buat bukannya ada membantu calon malah menghabiskan duit calon adalah.last2 kalah juga
TK

Anonymous said...

as kum semua,

kita bukan nya nak persoal sape yg banyak duit..kita nak pemimpin yang bertangung jawab...kalau dikira calon mane yg lebih layak saya berkeyakinan tuanhaji roslee yg terbaik daripada kedua2 calon...sebbnya dari mula dia dipilih perwakilan menjadi ajk pemuda bhg dia dah mula menunjuk sikap serta minat dalam berpolitik...cuba saudara ingat kembali.... bukalah buku penyata pemuda yg lepas...haji rosli bermula dengan biro ekonomi...lupakah saudara program yg dia buat masa di kompleks belia seksyen 7...berapa ramai kontraktor yang berjaya hasil daripada program tersebut...
kemudian beliau diletakkan di bawah biro kebajikan dalam biro tersebut beliau berjaya mengadakan program membantu orang didalam kesusahan...sebb tu dia murah rezeki.. jadi jgn dipertikai soal dia banyak duit...semua nya ketentuan dari ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyayang...

jadi renung-renungkanlah

Anonymous said...

Wah wah wah ...

Korang ni .. dapat peluang hentam orang .. kaw kaw korang kasi ha .. !!

Jangan lebih2 dah ler . .

Anonymous said...

mane ada lebih2 bro...ini namanya secukup rasa je...hehe

Anonymous said...

aper keburukan ustaz farid ni?

ahli UMNO Kapar said...

Salam sejahtera

Wah ! aku tengok korang hentam ust farid kaw kaw.. kalau betul xpe jgn fitnah ..

Elok juga kalau kita tau siang2 .. takut nanti kita terpilih calon yg salah .. Kita juga yg susah

Kata ust farid dah ada pengikut.. tapi dia kena bantai kat blog ni takde geng2 dia backing pun?

Hehe

Tukang kacau said...

Kalau nak dibanding ust farid dgn rosfuad, baik lagi rosfuad..

apa kata korang?

John said...

No komen tukang kacau.

Aku tak kenal rapat dengan kedua2nya.

Tapi buatlah apa yang terbaik demi UMNO bukan kepentingan sendiri.

Anonymous said...

PEMUDA MERU DAH TAHU

rosfuad pun sama gak 2 x 5 je gan fareed tu...cuma beza nya ros ni mulut terlampau CELUPAR cakap pun macam la bagus sangat..maki hamun jadi mainan bibir dia..cam mane nak jadi pemimpin...pemimpin hipokrit leh la dia tu....takpela mulut diakan..sebb tu si khairul saimon tu terpaksa bawa fuad sebb satu cawangan.... kalu lain cawangan dah lama khairul saimon tu sokong haji rosli..(kira pengecut jugak dia kan..ntah2 dah kena santan/pilincir ROS kot)tul tak bang kahirul)..fareed lak mulut manis....fuad ni sosial gile babi cam projek ternak babi kat sepang tu..fared ni kurang sikit sebb tak berduit skang ni..kalu berduit sama la perangai diorang...lagi satu bab yg paling penting AMANAH dua dua nya hampeh...bila dah pegang kepala agung tu.... mula mula sekali masuk poket dulu la...tu la perangai diorang...

PS..JGN BUAT KACAU LA BUAT MALU ORANG MERU AJE..MACAM DAH TAKDE PEMIMPIN.... DAH LA DATO JAEI GAGAL PASTU PELAPIS NYA PULAK HANCUR

Anonymous said...

ustaz fareed yang aku kenal adalah seorang yang lemah lembut TETAPI .....

Dia juga adalah sorang yang TIDAK AMANAH dan PENIPU BESAR....DIA HANYA BERTOPENGKAN KELULUSAN AGAMA YANG ADA PADA DIA UNTUK MEMPERDAYA ORANG LAIN DEMI KEPENTINGAN DIRI....jgn la saudara terpedaya dengan lakonan dia....marilah kita tolak orang yang munafik ini dari menjadi pemimpin kita

zelmey said...

Salam saudara pembaca.

Saya mengucapkan syabas dan terima kasih di atas lawatan anda ke blog saya.

Ini menunjukkan anda & ahli2 UMNO di bahagian Kapar ini 'advanced'.

Anda berhak untuk meluahkan apa sahaja di sini kerana ini adalah luahan isi hati anda dan anda melakukan perkara yang betul dan baik untuk semua pihak.

Cuma satu sahaja yang saya amat harapkan daripada anda, agar kita elakkan dari menggunakan kata2 maki yang agak keterlaluan.

Kita kan sama-sama orang Melayu :)

Nak balun, balun... tak jadi hal !!

Terima kasih.

Salam sayang

Zelmey

ZAILAN said...

itulah sendiwara semasa.. LU PIKIRLAH SENDIRI.. tat parit ke, pak rosli baya ke atau fuad.. faizal letak rosli utk jaga kepentingannya.. fuad sebab meru nak tonjol pemimpin dari meru.. tat parit shadow D Rahman.. semua same aje.. taka ada pendirian dalam perjuangan pemuda.. mane ada sia orng ni berani nak sound kepincangan umno kapar.. kepincangan tembolok sendiri beranilah.. sudah2 lah.. biar kepimpinan cawangan tentukan siapa pemimpin mereka.. kalau berani saya cabar.. DEBAT TERBUKA CALON PEMUDA KAPAR.. ZEEMY JADI MODERATER.. TEMPAT SAYA URUSKAN.. ADE BERANI

Anonymous said...

salam

Kenapa tidak sdr zailan je jadi moderator.tempat takda masalah kat KEC pun boleh.

klu macam ni bagi zailan je calon ketua pemuda bahagian,kita tengok macamana huru haranya pemuda kapar macam yang zailan wat kat parlimen kapar masa PRU12 lalu.

Parlimen kapar kalah pasal calon BN tak pernah nak turun padang asyik nak duduk kat kerusi parlimen je.sama macam P.A(zailan) nya tak pernah nak tengok orang kat bawah mengekor buntut komala makan kentut dia je lah.

Klu rasa awak calon yng bagus dipersilakan lawan.

Setakat cakap je, klu aku ajar burung kakak tua pun pandai cakap.cakap je boleh buat keja hamper.

Nak kira tembolok sendiri aku rasalah zailan ni lagi banyak masok temboloknya tengok badannya macam ton drum oiiii.....

Puas ati aku
Pemuda sg pinang & sementa

Anonymous said...

ala kalau takat zailan sape yg tak tahu hal dia memang kureng la orang tu...baik ko jaga cawangan ko je la zailan banyak citer la pulak...kalau ko ade teloq bertandin la..tunjuk kejantanan ko tu..

bertanding ketua pemuda cawangan pun belum tentu lepas

rongkopang said...

Mcm ni Umno Kapar rupanya yer. 2/3 mcm samseng. Patutlah kalah.

Anonymous said...

Bukan samseng la.

Pemuda Kapar "Sedia Gempur"..

Jangan coba-coba untuk merobek Pemuda Kapar...

Hj Rosli calon yang paling layak menjadi pemimpin kami..

Anonymous said...

"Jangan coba-coba untuk merobek Pemuda Kapar..." .....

Dah memang kene robek dah. Kalah pilihanraya sebab pemuda tamak dan samseng.

Hj rosli langsung tak layak. Tapi kalau tabur duit byk2 dan janji2 projek ker baru la layak. Tak gitu. Alllaa pilihanraya akan datang misti BN menang balikkan. Bole dapat balik jawatan ahli majlis. Time mesyuarat tender, 10 persen.

Lebai Kapar said...

Kalau Fareed lah yang jadi Ketua Pemuda.. gamaknya rosak lah pentadbiran dan kepimpinan..

Usah diberi ruang orang yang begini.

Anonymous said...

nampaknya saingan 3 penjuru Ketua Pemuda Kapar sengit ...

Boleh ke si rosfuad tu kalahkan rosli baya?

Jgn gah dipencalonan je...