Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 28, 2012

Penemuan Piramid Di Malaysia

Penemuan Piramid Di Malaysia


Di tengah-tengah hutan belantara Pahang sebuah Piramid dikatakan telah ditemui.  Kini ia sedang dikawal rapi oleh Pasukan Komando.  Dikhabarkan juga mereka yang pernah masuk ke dalam piramid ini, bila keluar dihinggapi penyakit misteri dan akan pulih sendiri selepas beberapa minggu.

Persoalannya, kenapa ia dikawal begitu rapi?  

Piramid telah dijumpai di beberapa buah negara di seluruh dunia iaitu Mesir, Mexico, Peru, Nubia, Malaysia, Iraq dan China.  Kesemuanya memiliki struktur dan sifat yang sama.  Antara keunikan piramid ini, ia membias cahaya dari reka cipta dan reka bentuk yang akan menerangi seluruh kawasan dalam piramid dengan terang dari cahaya matahari.  Ini cukup menakjubkan, tetapi sapa yang bina?  Ia bukan kecil...

Adakah orang Melayu membina piramid di hutan Pahang ini?

Tapi kalau nak masuk hutan kena jaga-jaga kerana ular sebesar ini (foto bawah) pernah ditemui di hutan Malaysia.



PIRAMID-PIRAMID YANG DITEMUI

IRAN


Egypt


China


Mexico


Nubia


Bosnia


Iraq



Peru

Siapa yang membina piramid-piramid ini sehingga berada di serata dunia?


The Power of the Pyramid





2 Foto di atas merupakan Piramid yang ditemui di dasar laut Okinama Jepun dan juga didakwa Piramid Melayu.  Ada yang mengatakan kerana terdapatnya keris di ke empat penjuru piramid tersebut (foto masih belum ditemui) dan ia dianggap masih belum kukuh kesahihannya.

Kisah berkaitan sila klik link di bawah:
http://austinstar.hubpages.com/hub/Facts-About-the-Mayan-Pyramids

Dan hamba Allah yang mendakwa menemui piramid tersebut sila klik: http://militaryofmalaysia.net/2012/09/pendedahan-eksklusif-piramid-melayu/

Jika kisah di atas ini adalah benar, maka kita harus sedar bahawa bangsa MELAYU ini merupakan satu bangsa yang luar biasa kehebatannya.  Jika tidak, masakan kita mampu menempa banyak sejarah dan peristiwa yang menyebabkan negara kita terkenal di seluruh dunia.  Mengapa pula negara kita sering dicuba ganggu oleh bangsa Yahudi seperti membiaya beberapa pemimpin politik untuk merampas kerajaan.  Siapakah mereka yang sebenarnya, apakah yang mereka mahukan dan siapa pula selepas Anwar Ibrahim yang mungkin telah mereka (Yahudi) tahu insan ini memiliki gen atau DNA yang hebat dari keturunan mereka (saya mendapat firasat siapa insan ini).  Wallahualam dan ini sekadar cetusan fikiran saya sekadar tiba-tiba.


Sebuah bukit yang berbentuk seperti Piramid yang terdapat betul-betul di hadapan Saufiville Resort Janda Baik Pahang.   Adakah ini piramid tersebut? Cer datang cer datang tengok sendiri.  Bawalah apa sahaja teropong ka apa ka yang boleh anda lihat dan tenung dengan dekat.




68 comments:

Anonymous said...

ye la tu..

percaya sgt la citer shahpaskal..karut

FaizalRSD said...

Aku pun agak skeptikal benda2 mcm ni.tapi aku yakin sebaiknya kita siasat dulu kebenaran cerita shahpaskal tu.

zelmey said...

Cuba hangpa semua semak semak blog angkatan tentera :)

Anonymous said...

mane ade piramid kt malaysia ni.. piramid dgn bukit pun x boleh beza ke? jgn taksub sgt dgn kehebatan melayu ko tu.. ko ingat yahudi nk heran sgt ke dgn malaysia ni.. hutang ratus billion la yg boleh kite banggakan

Anonymous said...

blog shahpaskal tu pasal piramid dan melayu tu macam mengarut,..macam ada unsur2 survival politik...aku rasa dia mmg kerja dan ditugaskan utk bahagian saraf atau psiko supaya pembaca terpengaruh dengan cerita2 yg kadang x masuk akal...mana mungkin dia bleh suka2 mendedahkan sesuatu yg bagi aku top secret contohnye bab2 perisik malaysia dsbgainya tu..kalu tak dah lama dah dia kene panggil mengadap....maybe ada benda yg boleh pakai dan banyak yg x bleh pakai..

zelmey said...

Kadang2 gua pun pikir mcm tu jugak

Anonymous said...

korang suma ni buta sejarah kuno melayu purbakal ke??? memang bangsa melayu dulu2 pertama skali bin apiramid diikuti bangsa2 len selurh dunia.... taiplah ATBM atau melayu nusantaraku...br benak kepala hotak korang terbukak dr sistem sempit sejarah kita.....Pendekar Malaya

Anonymous said...

Malam td baca blog ni, skang tgh lunch sambil menikmati view pyramid ni. Pagi tadi siap beli teropong Nikon cukup.
Dua hari lepas naik berinchang cari bukit/gunung ni ingatkan kat sana.

zelmey said...

Rupa-rupanya?

melayu dk said...

bodoh betul yang arque...nampak sangat pengkomen x educated malah mungkin xtahu apapun..pakai komen jer..xda knowledge.....ahli-ahli sejarah malaysia dah mula masuk hutan pahang memulakan ekpedisi mengkaji piramid melayu....lain kali pi lah keluar tempat-tempat berilmiah sikit bercampur dengan orang berilmiah...baru terbuka minda...melayu memang bangsa hebat...

zelmey said...

bukan arque bro .. argue :) (mgkin typing error). Biarlah dia jangan marah2 kesian dia. Tapi gua pun tak sabar nak tunggu next news tentang isu ni.

Anonymous said...

yang aku sngt tertarik ialah kaitan dgn anuar ibrahim,Apa kena mengena dgn anuar ibrahim plk,Dengki umat kpd anuar memang tiada tara nya,Beliau dituduh mcm2 benda,akan mengadai melayu,perosak bangsa,baham harta dan mcm2 lg,sedangkan anuar ibrahim belum lg perintah malaysia ni,dah diberi lebel yg bukan2,Yang aku paling heran ialah mengapakah org yg dah benar2 baham harta negara,jual negara(contoh:platar myk diberi kpd brunai,singapura telah jd kpunyaan cina) tak plk dikutuk malah diberi sokongan lagi patutnya yg salah mesti disalahkan,yg belum buat apa2 jgn kita duk memandai buat andaian yg bukan2,adakah kita nk jd ahli nujum mcm puak maya tu,21 hb dis dah pun berlalu,ternyata ramaln ahli2 nujum maya mmg sgt meleset,Yg aku nk tarik perhatian ialah kebencian kpd anuar ibrahim mmg xde surut nya,hinggakan blog2 yg tak politik pun diserap sebegitu rupa supaya jahat anuar ibrahim nmpk benar wlau pun dia tak buat apa2 pun lagi,ternyata kepimpinan skrg sgt takut kehilangan harta nya sehingga perancangan dibuat dgn sebegitu rupa.(perlu diingat pemimpin skrg hanya sayang harta je dan tak lebih dari tu)

zelmey said...

Itu tandanya nama Anwar Ibrahim telah terpahat dlm jiwa dan hati rakyat. Kan dia akan semakin popular dan kuat.

Sama spt Amerika yg menuduh Islam yg menjadi terrorist, kini masyarakat Islam semakin ramai di Amerika. ;-)

Amacam, ada betoi ka? Bagi gua Anwar ka, Pemimpin Umno ka, Pas ka Dap ka ... sama2 ada yg korupt. So whats the big deal.

Anonymous said...

contoh melayu bodo, surf internet baca blog tulisan nath apa2 konon fakta pulak..sedar la melayu makin layu, terkubur dgn sejarah, ko sedar tak hakikat masa depan melayu makin hampas? bodoh

Anonymous said...

Bru blaja pasal tamadun,,,then ustaz mncritakan tentg piramid di mlaysiam di tgh hutan,lalu ak mnjmpainy,,adakah betul tetg piramid dan sai baba iaitu dajjal yg tlah mncul di dunia

Anonymous said...

pyramid bukan simbol kebagusan suatu kaum tetapi suatu simbol kuasa yang amat besar samada baik atau tidak....namun adakah dengan pemikiran yang terbatas dan berpandukan pengetahuan yang ada dapat menerokai kuasa yang mungkin tidak terbatas. Bukan berdasarkan ilmu manusia yang diliputi pemikiran-pemikiran orang lain sahaja. Mengkaji saja belum cukup. Penemuan ini amat berguna...namun pentafsirannya belum menjangkau pengetahuan sebenar

Anonymous said...

tapi kalau piramid itu bukit,xkan pasukan komando nak berkawal kt bukit tu..cer ang pk..

zelmey said...

Main skim piramid lagi best lah haha

Anonymous said...

Da ade da piramid kt malaysia. Besar kot. Happening lg. Ade gsc. Bley tgk wayang. Kalau korg park ikot suke hati, nnt kena clamp.

Anonymous said...

banyak lagy kau xtau psal sejarah wahai anonymous.. so senyap je.. kau kene byk lagy bace artikel psal sejarah melayu purba zaman dulu.

Hulubalang said...

Orang melayu tak habis2 dng kehebatan melayu purba...kalau hebat sgt kenapalah melaka ditakluk oleh Portuguese..kenapa kita dijajah oleh Inggeris? Kenapa kita takdapat buat space ship dan maju mcm USA? Aku baru tanya sikit saja..ada byk lagi soalan yg malas akau nak bentangkan kat sini. Bangunlah wahai bangsaku...kita hapus perasuah, perompak harta negara supaya kita boleh maju jauh kehadapan. Skrg kita ketinggalan jauh dai S"pore...Income per kapita S'pore USD45,000...Australia USD42,0000, tak payah ckp Korea, Japan, Taiwan yg dulu ketinggalan dibelakang kita...M'sia USD9,700 saja!!Indonesia sudah hampir nak potong kita..Thailand mungkin dah potong..Bangkitlah wahai melayu kita bagi peluang pada PR utk memerintah utk 5 tahun ini...bagi peluang pada mereka...ramai muka2 hebat..Husam, Rafizi, Dr Zul dll. Bangkit wahai bangsaku!!

Anonymous said...

Kesian sangat aku rasa baca komen kat atas ni.

Anonymous said...

salam,
sebenarnya bangunan menyerupai piramid ada juga di nusantara ini.Di Indonesia bangunan ini di sebut punden berundak-undak.bentuknya ada yang kecil bahkan kini sudah di temukan punden berundak-undak yang luas dan besarnya di perkirakan 10x lebih besar dari candi borobudur di jawa tengah yogyakarta.cari saja di google "gunung padang cianjur jawa barat".
saran saya,jika di malaysia di temukan bentuk bangunan menyerupai piramid maka jangan suruh pihak asing untuk mengkajinya karena ini berhubungan dengan kekayaan peradaban bangsa jadi lebih baik gunakan peneliti lokal saja.
angkor wat dan candi borobudur pun dulu hanya berupa gunung dengan penuh pohon dan semak,di perlukan penggalian selama bertahun-tahun agar bisa seperti sekarang.siapa tahu di malaysia juga ada bangunan seperti piramid

Delaila Adnan said...

Sebenarnya tak mustahil piramid ada dinegara kita...sejak zaman dahulu manusia memang terkenal berkawan dgn jin...segala piramid yg ada diseluruh dunia ni dipercaya buatan ufo ( alient) sebenarnya adalah jin yg boleh menyerupai macam benda...untuk lebih faham lagi baca lah tafsir alquran bukan sekadar baca je tapi tak faham...bila dah baca bau sedar apa yg mustahil atau tidak....ye...cuma samada betul atau tidak itu adalah piramid yg berada dipahang tu...apa pun memang tidak mustahil jika ada...

zul lee said...

lucu betul wahai saudara dan sedari yg ada disini sekalian kita melayu sudah lama wujud,piramid dipahang tu belum habis dikaji kerana ia adalah rahsia negara mungkin dalam piramid tersebut ada simpan rahsia kerajaan melayu seperti chihtu,langkasuka dan pelbagai lagi,pada hulubalang melayu memang hebat dlm perkapalan tapi kita kalah dgn portugis kerana pembelot.cuba lah sedara dan sedari semua buat rujuk-silang dengan sejarah asia tenggara.kenapa kita tak percaya bahawa adnya piramid melayu sedangkan di indonesia sudah ada jadi tidak mustahilah ianya ada bukan.buku sejarah negara ni ditulis oleh mereka yang tidak mahir sejarah serta bertema politik lupakan cerita sejarah kedatangan cina,india tu semua lebihkan sejarah rumpun melayu.saya masih belajar tentang sejarah melayu ni tapi saya pasti bila tiba masanya nanti piramid melayu di umumkan.pabila diumumkan ahli politik,komunis dari kedua pihak akan senyap bisu kerana orang melayu ada sejarah yang panjang.

Anonymous said...

Sedih Apabila kita melihat manusia yang menutupi rahsia akal yang diciptakan oleh Allah swt kepada kita sebagai khalifah mukabumi ini. Tamadun hebat dikalahkan kerana pembelot \ Pengkhianat agama bangsa. Belajar dari sejarah bukan untuk berbangga tetap untuk kita teruskan menjadi yang manusia yang lebih elok dari yang sebelumnya. Walaupun agak klise ,belajar dari kesilapan yang lalu. Pandanglah sejarah sebagai panduan kearah yang kebaikan.

Dari ,

Lebih kecil dari zarah yang paling kecil.

Anonymous said...

aku ada jgk tbaca bahawa piramid yg mengarut ni mempunyai senjata yg canggih,klu dah canggih bawak keluar lah weh,pegi tolong umat islam disyria,hapuskan keegoan usa tu,jadikan malaysia kuasa besar dunia,org nak lawan je tembak,hahaha,lu mngarut lah admin,Apa kaitan dgn anuar ibrahim,saja2 bleh dosa free,huhuhu

Mohd Azizul said...

Sayang nye melayu mudah lupa..betol la kata mahathir..huhu..sejarah nusantara yg hebat sengaja dihapuskn supaya melayu menjadi mundur dan xpunya jati diri spt melayu nusantara dahulu..kaji la asl usul melayu dulu..banhsa nusantara yg ditakuti yahudi..bangsa yg akn menghapuskn mrk dr muka bumi brsama2 imam mahdi..

Anonymous said...

Wa sokong lu bro!

rocky said...

pyramid yg ada luar negara tuh sudah habis di jarah oleh org putih. mmg xde rahsia apa lagi..sebab tuh dah di hebohkan penemuan nya.

mcm mana kalau piramid tuh ada sesuatu yg amat berharga, xkan nak bagi tau org. bodoh la nama nya...

cuba pegi jenjalan kat tasik chini, korang akan jumpa kuil2 lama yg besar bentuk mcm piramid.
datang mana kuil2 tuh2?

benda yg korang tak tau x semesti nya x wujud. byk lagi rahsia yg kerajaan jaga supaya x bocor sampai ke telinga org luar.



Anonymous said...

Biasa la org melayu ni, dok suka sgt citer mengarut xhabis2.Kalau betul ada piramid tu kasi tunjuk bukti la, pi sana korek lepas tu tangkap gambar xpon hebohkan kat USM biar drg kaji mende alah tu.Ni tidak, asal gunung/bukit rupe segi 3 dah kata piramid..wakaka.Lawak betul org melayu ni.Pandai betul buat citer hikayat naruto.Lps tu xtau malu bleh plak post citer al karut ni online, buat malu je woi.Org luar baca tegelak dibuatnye.Kalo betul tunjuk bukti fizikal yg menandakan piramid tu wujud bkn tangkap gambar dr jauh lps tu tag piramid.Ingat! zaman skarang ni org perlukan BUKTI bukan citer aku mimpi jumpa org pakai tanjak, aku mimpi puteri gunung ledang dan yg paling terbaru mimpi jumpa moyang kat mesir..kahkahkahkah!Melayu oh Melayu.

zach kitchencabinet said...

Setahu aku piramid kt malaysia memang ade. Kat sunway ade 1.

zach kitchencabinet said...

Setahu aku piramid kt malaysia memang ade. Kat sunway ade 1.

Anonymous said...

klu tak dibabitkan anwar ibrahim aku tabik jgk lah n terpinga2 ttg cerita piramid ni,tp oleh kerana dengki tuan punya blog kpd anwar aku jadi malas rr n aku percaya cerita ni bohong 100%

Anonymous said...

kenapa la dangkal sgr pemikiran ko ni..orang punya minat tak usah nak dikata2..kau tak suka jangan perlekeh orang.hebat sangatkah diri nak jatuh hukum pada orang..dah minat orang blog ni nak mengkaji biar la dia..awak pegi wat blog sendiri wat apa yang awak minat..jangan p blog orang kata mcm2 kat blog orang lain..belajar la santun hormat irang

Anonymous said...

Melayu mudah lupa..sejarah patut diambil serius jika tidk akan sentiasa mengulangi kesilapan yg sama...cth pling mudah bergaduh bab pompuan dr dulu smpi skrg manusia xpernah n belajar atau amik pengajaran dr kesilapan lalu...bkn terus mengutuk dn kondem perkara yg kita tak faham tp kaji dn belajar lah perkara yg diluar pengtahuan kita utk menambah ilmu...apa yg perlu kita tahu, teknologi yg ada skrg ni adalah kajian masa lampau yg diupgradekan

Anonymous said...

cerita ini satu fakta atau rekaan semata jatuh no2 , pertamanya , marilah kita bersama berganding bahu memajukan bangsa melayu yang kian mundur dari hari ke hari , yang semakin hari semakin dipijak bangsa asing . ayuh kita berusaha membawa bangsa melayu ke arah kegemilangan . sekian

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hanya org melayu kelas kedua sahaja yg sanggup memperlekehkan bangsa sendiri.banyakkan membaca sedara-sedara ku sekalian, banyakkan berfikir,bukak kepala otak luas-luas bukan pakai kepala lutot. Kat NASA ramai jurutera dan saintis bangsa melayu. Dulu Najib pernah cuba membawa mereka balik namun biasalah takkan Amerika nak lepaskan begitu saja. Begitu juga kat Microsoft, ramai software engineer melayu kat sana gaji puloh2 ribu dollar.mereka ingin berkhidmat ngan Malaysia tapi paham2 jer lah. banyakkan bergaul dengan org2 yg berilmu dan berpengetahuan. Bila aku wat statement ni mesti org melayu jugak tanya betol ker, tipu lah mana mungkin org melayu kerja baguih cam tu......tak payah citer bebanyak sebab kawan skolah aku sendiri kerja ngan microsoft kat Amerika nun. aku tabik ngan dia sebab tak pernah jumpa hurup lain selain dari hurup A dlm result dia.

Anonymous said...

jangan emo sangat... ni la sikap org melayu... org baru bagi pendapat dah melenting...

Anonymous said...

melaka di kalahkan oleh portugis disbbkan bangsa sendiri yg belot yg memberitahu semua isi dalam istana melaka dan hang tuah tidak melarikan diri ketika perang pantang sekali hulu balang yg hebat lari meninggalkan rajanya dia sedih dan menghilangkan diri di sbbkan bangsa sendiri menjadi pembelot

Anonymous said...

Melayu sekarang dah bodoh,tu yg tak pakai akal,apa kena mengena sjarah malaysia dgn yahudi,apa kena mengena anwar dgn sejarah,eh wake up lah bro,jgn jadi bangsa tak bermaruah,tulah pasal tuhan kasi akal untuk berfikir bukan untk pikir bnda tak masuk akal.

Anonymous said...

Anwar bodo

Anonymous said...

Tgk je selangor,Kelantan mcm mana?ni lagi nk bagi pr pegang malaysia.

Anonymous said...

Mungkin benar

Anonymous said...

Pakcik aq kerja dengan microsoft
die ckp jauh lebih bijak melayu dari org america

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Agak2nya thn 2015 akan timbul isu besar yg akan membuatkan kita lupa perkara yg berlaku pd thn 2014. Renung2kanlah.

Anonymous said...

asal kalau tulis kat internet sume sahih, hahahahaha.... xpela bagus gak ada orang cam korang ni, pelepas bosan buat jadi bahan bacaan..

Thegreatonlineshop.blogspot.com said...

penemuan piramid didasar laut okinama jepun bermulanya pencarian sebagai lokasi perfilemnan.Apabila tempat itu dijumpaai datanglah para saintis dari jepun menjalankan tentang piramid tersebut dan setelah meneliti sepenuhnya para saintis mengatakan piramid yang ditemui didasar laut di okinama jepun adalah piramid yang berasal dari kepuluan melayu kerana terdapat keris di empat penjuru piramid tersebut dikatakan juga piramid ini telah wujud lebih lama berbanding piramid mesir purba.Disini saya ingin menayakan pndapat anda semua sebagai rakyat malaysia sebelum ini bangsa melayu kita sering dipandang rendah oleh orang luar negara.Kerana bangsa kita kekurangan teknologi,tetapi bila piramid yang baru ini ditemui didasar laut okinama jepun ini dapat membuktikan bengsa kita adalah lebih maju berbanding bangsa luar negara.namun kesahilan piramid ini belum dapat dikukuhkan sekiranya bangsa melayu adalah lebih maju berbanding bangsa luar negara...

Anonymous said...

Kita manusia hidup tak terlepas melakukan kesilapan. Dan kita belajar melalui kesilapan. Kalau dulu kita tak dijajah, takkan maju dan wujudnya Malaysia. Kesilapan mengajar kita untuk menjadi lebih matang. Befikir dulu sebelum bertindak...

Anonymous said...

Tak kenal maka tak cinta...kenal dulu panglima hang tuah..apa sebenarnya nama hang tuah(sultan iskan...)ada macam2 nama ikut versi thai(siam),indon n malaysia ...bangsa melayu hebat..

Anonymous said...

Kenapa portugis tak conquer satu tanah melayu? Kenapa british tak jadikan tanah melayu ni jajahan dia terus? Kenapa Malayan Union berdiri sekejap je? Persoalan kepada saudara

Unknown said...

Admin mesti pegi join budak2 baju merah jln2 kt KL aritukn?..hahahaha

Unknown said...

Admin mesti pegi join budak2 baju merah jln2 kt KL aritukn?..hahahaha

Anonymous said...

Piramida melayu ada di laut jepun????koq bisa ya????oh ternyata dulu memang dicuri DORAEMON dengan mesin waktu dan pintu kemana saja.Kesiaan.... IPIN UPIN..hix..hix..hix...

Anonymous said...

Memang bunyinya macam mengarut ..terutama bagi golongan muda yang tidak peka dan tidak ambil peduli tentang sejarah dan Ketamadunan Melayu..

Cuba anda ikuti Sungai Batu 500 BC di Lembah Bujang yang sedang hangat waktu ini ...
Satu penemuan tamadun Melayu yang telah wujud semenjak 500 tahun Sebelum Masihi lagi ..malah ia lebih awal dari Chandi Borobudur dan Angkor Wat
Terdapat kesan kesan pembuatan dan peleburan besi di daerah ini .. so apa kah mustahil jika piramid seperti ini memang wujud?

Buat lah kajian ... supaya anda ada perisai menafikan tuduhan bahawa bangsa Melayu adalah bangsa pendatang seperti kaum kaum lain ..bahawa orang Melayu bangsa yang mundur dan tiada tamadun ..

Buatlah kajian terlebih dahulu supaya komen komen anda juga tidak merapu ...

Anonymous said...

inilah melayu.. senang dilekakan dengan alam fantasi.. hang nak tengok pyramid? tu! pi sunway pyramid! ada seketul depan mata hahahahahahahha

Anonymous said...

tak ade yg mustahil kat dunia ni..bnyk rahsia Allah yg manusia tak tau..balik semula pada al-Quran dan kaji semula kisah sewaktu Allah mahu jadikan Nabi Adam dulu

Unknown said...

Komen sikit.. Bkn ke.Situ tmpt pengkalan rahsia angkatan tentera.. Dgr2 cerita nenek.moyang aku la.. Hahaha.. Hanya org terpilih saja akan masuk.ke.sana.. Dan d rahsiakn tempt tu..

Anonymous said...

ape yg ko mengarut ni syaitan

Anonymous said...

semoga org2 mcm ko ni pupus.. xkan la semua bende nk bukti . kalo mcm tu ko mesti xpecaya angin wujudkan sebab ko x nmpak. xsemestinya apa yg ko nampak betul n apa yg ko xnmpk xde. kbai

Unknown said...

Benar saudara..dan separuh dari sumber kekayaan tamadun nusantara terdahulu sudah diambil pihak imperial utk bangunkan negara mereka salah satu nya adalah Britain ,xmudah juga mereka menjarah nusantara kerana terpaksa berpakat dgn empat empayar ingglish..pun tidak mampu menjajah keseluruhan.teringat tentang catatan seorang komander portugis wktu masuk ke istana melaka ketika itu dilihat nya sebuah benda ajaib yg dlm nya ada wajah org yg bergerak,mereka menjadi hairan melihat cermin,jadi tamadun di nusantara sudah maju lebih awal dari tamadun Englishmen itu sendiri.. kerana dendam perang salib masih membara pada mereka sehinggakan gudang ilmu&buku2 terdahulu yg disimpan didalam arkib diraja ketika itu dilarikan&dibakar demi utk melambatkan kemajuan umat nusantara dimasa mendatang(kini) semua itu diceritakan sendiri oleh org2 mereka melalui catatan2..itu belum diceritakan lagi catatan2 kuno imperial cina tentang nusantara sebelum masihi.. utk mengkaji tamadun kita,kita perlu keluar dari konteks yg hanya mengkaji didalam nusantara,kerana banyak catatan2 manuscript dan objek bersejarah nusantara berada diluar,dibadikan didalam arkib2 dan museum mereka.sejarah yg berada didalam buku teks sekolah dizaman ini banyak diseleweng,ikut bulat2 acuan sejarah yg dituliskan penjajah..padahal di arkib mereka lain pula cerita nya..apa pun itu semua dah menjadi takdir ilahi..dan janji Allah itu pasti..tamadun nusantara ini akan bangkit sekali lgi diakhir zaman..jgn tnggu&lihat,tapi berusaha utk mengaplikasikan janji2&harapan itu..inn syaa Allah..Allah bersama dgn hamba2Nya yg yaqin kpdNya..

Anonymous said...

Kerajaan Melayu dlu mmg bkan mcm yg kita bljar di sekolah yg lemah, dgn mudah ja kerajaan luar serang... Kita patut bangga dan sedar bknnya memperlekehkan bangsa sndiri... Yg ckap lebih kurang tu, buka kpala otak ckit utk kaji bnda2 mcm ni bknnya baru baca 1-2 artikel trus rasa hebat dan tahu smuanya... Jgn sruh org hormat kita kalau kita tak hormat org okey ��

Anonymous said...

Maksudnya ??. Tempat dorg berlatih ke ?. Makmal rahsia ?. Atau apa ?. Ni yg kt gunung tahan tu ke ?.

Anonymous said...

kenapa piramid tu nampak bodo sngat aa

Anonymous said...

lain kali xyah tnjuk la buat malu malaysia

Unknown said...

Ko bodoh nak top secret buat apa, mesir relex je tayang piramid, yg kita je lebih nak simpan..