Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, November 3, 2012

Ahmad Abd Jalil ditangkap Pihak Polis Kerana Hina Sultan Johor

Ahmad Abd Jalil ditangkap Pihak Polis Kerana Hina Sultan Johor

2 November 2012, wangsa Maju - Semalam aku dengan daling aku dinner di Wangsa Walk dan lepas tu tengok movie TED cerita ni memang sempoi best siot .. tapi bawah 18 tahun saja boleh masuk panggung sebab .... tut tut tut... masa jalan kat depan satu restoran mem aku pun tanya "ingat lagi tak tempat ni?" Mahunya tak ingat, situ lah tempat aku dan dia tiba2 kena tangkap pihak polis dan dibawa ke IPD Nusajaya Johor selepas dibawa ke Bakai Polis Wangsa Link Wangsa Maju.  Yang aku ni pulak sempat cakap dengan mem aku "Cuba you tengok sana tu, nampak gaya macam polis kan? Mesti ada yang akan kena tangkap ... " Tiba2 tersebar kisah sorang lagi kena tangkap sebab hina Sultan Johor.  Walaubagaimana pun kita orang tak nampak sebarang senario tangkapan sehinggalah kami masuk panggung wayang.  Dia kena tangkap di shopping mall yang sama atau tempat lain aku tak tau... tapi baca dari sumber internet di Wangsa Maju, seorang pemuda bernama Ahmad Abd Jalil ditangkap pihak polis kerana menghina Sultan Johor.

Seminggu sebelum puasa aku kena juga gara2 uncleseekers membuat posting berkaitan Sultan Johor untuk membantu siasatan.  Sekadar pesanan kepada keluarga beliau, tak perlu terlalu bimbang kerana Pihak Polis mejalankan tugasnya dengan profesional.  Aku bukan nak kasi angkat polis, tapi kepada keluarganya bawa bersabar dan bertenang sambil uruskan hal ini.  Tentang khabar angin yang mengatakan OKT boleh atau akan dibelasah dalam lokap tu tak betul kot, sebab aku, uncleseekers dan 4 orang lagi semua dilayan secara profesional.

Tujuan kenyataan aku ni agar keluarganya tenang dan sabar... Sambil pada tu, kita sama2 doa untuk beliau.

zelmey.blogspot.com/2012/07/aku-dah-keluar-lokap.html

10 comments:

C++ said...

Bhai Zelmey...

Ader hikmah sesuatu tue diberitakan... kalu tidak... citernyer sudah lain... hehehe ... inner circle punya aktiviti biasanyer dan selalunya stendet... untuk memudahkan.. dan mendapat maklumat....

Beringat sebelum kena.....

zelmey said...

Dia dapat hikmah dan pengalaman bersejarah tu

C++ said...

Bhai Zelmey...

Yer betul.... gua berani jamin... bukannyer melemahkan lagi semangat... tapi.... tambah membakar...

zelmey said...

Ala lokap je pun hehe

Anonymous said...

Berani buat berani tanggung

zelmey said...

Setuju... tp gua dulu tak buat pun kena tanggung hehe... pengalaman manis wooo

OC said...

Sultan lebih besar darjat dari agama islam.. Soi lek rilek x de sape bising.. polis x tangkap..

zelmey said...

Moga Allah selamatkan negara kita, bangsa dan agama

SiamangBukit said...

Kalau dah maki hamun Sultan itu apa pulak nak tunggu. Kena hormat undang2 lah tidak kira apa pun. Ada hemah untuk menegur Sultan dari segi bahasa dalam perlembagaan. Tak payah kita hendak menghalalkan maki hamun kepada Raja. Itu isunya.

zelmey said...

Ehem ehem .... betol jugak tu