Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 15, 2008

BENARKAH TUN MAHATHIR NYANYUK (Demensia)???





BENARKAH TUN MAHATHIR NYANYUK ( Demensia)???

Demensia atau nyanyuk adalah keadaan di mana terdapatnya kemerosotan atau penurunan fungsi intelektual, ingatan dan perubahan dari segi personaliti. Pada peringkat awalnya pesakit menjadi mudah lupa. Apabila ianya berlarutan gerak balas emosi menjadi terbantut, tidak stabil dan kerap berubah. Pada peringkat serius pesakit akan berkelakuan resah gelisah, keliru atau berkelakuan ganjil, Percakapan merekapun pula menjadi tidak rasional.

Reactions:

10 comments:

zailan said...

kau jangan belasah mentor aku tu.. yang nyanyuk tu orng tua Pak Lah & kerajaan 3 beranak & penyokong2 & kaki bodek2 di bahagian.. Ayahanda Tun belum nyanyuk lagi

sophia said...

Tak mustahil Tun Mahathir yg dh berusia 81thn tu akan nyanyuk..
mungkin org bijak pandai mcm dia klau nyanyuk pun..on & off je la..
lagi2 org yg byk berfikir..
possibility nyanyuk tu..YES.

Anonymous said...

Jarang sekali orang yang banyak berfikir akan nyanyuk. Walau sekalipon begitu ada nya ia, maka kita patut menghormati beliau sebagaimana kita menghormati Paklah.

Halim said...

Saya percaya pasti Tun ada perancangan yang baik untuk negara dan rakyat dari apa yang Tun lakukan.

Perbuatan nyanyuk jauh sekali berbeza dengan perbuatan Tun.

Tun orang yang sangat membanggakan rakyat Malaysia.

Melayu ada apa? said...

Tidak mustahil kekadang Mahathir juga mengalami 'sedikit' simpton nyanyuk atau Demensia memandangkan umurnya 83 tahun (bulan disember nanti)& memandangkan kesihatannya juga sering terganggu serta kecewa krn dirinya merasakan tidak diperdulikan lagi.

Biasalah tu..
Orang2 tua ni perangainya mcm kanak2.Bila bertambah lagi usia lagi kita jadi mcm bayi pulak, pakai pampers, kuat merajuk, gigi semua takde, kekuatan pun dah hilang.

Apa salahnya kalau menteri2 yang sedia ada pergi ziarah mahathir, cium tangan dia, tanya khabar dan dengar keluhannya.

Mungkin kemarahannya akan reda. Yang sedia ada sekelilingnya asyik nak kasi dia panas memanjang. Mesti lah mahathir melatah & melenting.

Come onlah..
Sudahlah orang melayu marhain ni berapa kerat aje yang tinggal.

Orang cina ada duit & bersatu!
Apa akan jadi pada bangsa melayu kalau cina ambil kuasa & memerintah negara kita!

Melayu ada apa?

Hang Kasturi said...

Tapi kadang2 sy juga percaya Tun tidak nyanyuk.. sb org nyanyuk takkan masih digeruni lagi ..

hehe

aku pun nak pakai nama Zailan said...

Untuk saudara Zailan

Pak Lah - Zailan benci
Mahathir - Mentor Zailan
Muhyiddin - Pilihan PM Zailan
Anwar Ibrahim - Zailan hina
Rahman Palil - dulu sokong skrg tibai

Zailan oh Zailan

Mat Kedah said...

Sayang TUn...

hehe

adam PJ said...

i love you tun ..

Khairul Saimun said...

Salam,

Mahathir bukan nyanyuk...yang nyanyuk adalah orang-orang yang tak faham atau buat-buat tak faham apa yang dia nak sampaikan...