Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 8, 2008

Adakah Dato' Rahman Palil masih relevan sebagai Ketua UMNO Bahagian Kapar?


Salam saudara pembaca.

Kini YB Dato' Abdul Rahman bin Palil bakal memasuki penggal ke-3 sebagai Ketua UMNO Bahagian Kapar. Beliau juga satu-satunya wakil rakyat tunggal di Parlimen Kapar yang menang dan menang tanpa bertanding pada PRU-12 yang lalu.

Adakah sebagai wakil rakyat, beliau berhak mendapat penghormatan tidak ditandingi dan mempertahankan kedudukannya sebagai Ketua UMNO Bahagian Kapar?

Persoalan ini terletak pada akar umbi ahli-ahli dan perwakilan UMNO Bahagian Kapar.
Reactions:

48 comments:

PETIRV6 said...

Salam.

Pada pendapat saya memang sesuai Dato Rahman dikekalkan untuk jawatan ketua bahagian ini kerana sikap bertangungjawap dan peka terhadap masyarakat sekeliling.

ciri-ciri kepimpinan juga ada pada beliau.Diamana Dato sedia untuk tunjuk ajar dan menegur pada semua peringkat.

Kalau boleh jangan ada pertandingan untuk jawatan KETUA BAHAGIAN ni,bukanlah yang lain tak layak tapi kita tengok PRU-12 Dato menang tanpa bertanding,masa kempen merata dato pegi. Bantu calon-calon lain dalam bahagian kapar untuk bertanding.Calon parlimen pun dato bantu,kalau tengok calon parlimen YB P.Komala Devi apa dia buat?? tak da apapun.
Semua dato uruskan.Cuma nasib tidak menyebelahi, kita tumbang di 3 dun dan 1 parlimen.

Semua ahli di bahagian kapar masih memerlukan dato' untuk menerajui dan memimpim UMNO BHG KAPAR.

Oleh yang demikian saya mewakili suara akar umbi menyokong sepenuh-penuhnya kepimpinan DATO'ABDUL RAHMAN selaku KETUA UMNO BAHAGIAN KAPAR.

Dan mengharapkan agar tiada pertandingan untuk jawatan ini.

TK,SALAM.

Anonymous said...

sokong, sokong, sokong, sokong, byk yg sokong tu....... Salam perjuangan dari akar umbi

Anonymous said...

umno bkn utk individu tertentu dan umno kuat bukan krn 1 org dan individu tertentu. Tapi dato Rahman ada ciri2 pemimpin hebat dan baik utk menerajui Umno Kapar. Semoga dia akan terus menerajui kepimpinan bahagian Kapar. Selamat berjuang utk bangsa, agama dan bumi yg tercinta ini.....

Anonymous said...

ramai penyokong akan menyusul lagi tak caya tengok la

Anonymous said...

kalau Dato Rahman diganding dgn Hj Faizal sbg Timb. ketua dn Hj Ghazali sbg Naib Ketua saya yakin Umno Kapar akan jadi kuat dan mantap. Lebih2 lagi nak berdepan dengan temberang kjaan PR yg semakin terdesak dan menunjukkan sikap yg ekstrimis. Rakyat inginkan pembelaan bukan pembohongan. Yang jadi mangsa adalah rakyat.

Jadi kpd DARP, supaya dpt menjadi Ketua Bahagian yg adil dan akan melihat pd masalah ahli umno dan rakyat keseluruhannya, jgn jadi pemimpin yg berat sebelah dan menjaga kepentingan individu tertentu shj. Sekadar menegur mana yang boleh diperbaiki.

Apapun saya amat menyokong kepinpinan baik beliau. Teruskan memimpin kami. Syabas....

Anonymous said...

semua sokong je, yg bantai takde ke (kalau ada).. Barulah ada keseimbangan.. Nak dengar juga cerita yg tak baik dn panas2..!, nanti pandai2lah kita menilainya.

orangluar said...

Salam.

Kalau nak cerita yang tak elok pasal dato'rahman rasa-rasanya banyak kot.. tapi apa dia tu....

memang betul dato ada juga wat kesalahan dan kesilapan.

aku ada dengar cerita pasal mamat ni dia pernah minta bantuan kewangan kat dato' tapi dato tak layan,dato kata nanti 2-3 hari lagi datang kat pejabat.Tapi sampai hari ni dah hampir setahun takda khabar berita pun pasal benda 2.sedih rasanya pasal yang minta bangsa sendiri bukannya banyak RM600-RM700 je.
klu tengok kat pejabat dun tu kayu arang punya la banyak minta bantuan boleh dikatakan 70-80% gerenti dapat.

Peringatan Untuk Dato klu dah duduk kat atas 2 ingat-ingat la orang kat bawah yang memerlukan pertolongan ni.

Berjuang demi bangsa,agama & negara.

Anonymous said...

kita bagi masa dan peluang kepada dato untuk merubah cara kepimpinan nya

Anonymous said...

BARISAN MANTAP
PIMPINAN UMNO BAHAGIAN KAPAR
YANG AKAN MEMBAWA PERUBAHAN

“SUARA BARU”

KETUA BAHAGIAN -
YB.DATO’ ABD.RAHMAN PALIL

TIMBALAN KETUA BAHAGIAN-
TUAN HAJI FAIZAL ABDULLAH

NAIB KETUA BAHAGIAN-
TUAN HAJI MD GHAZALI MD AMIN

KETUA PERGERAKAN WANITA
PUAN NORLIZA AHMAD

KETUA PERGERAKAN PEMUDA
TUAN HAJI MOHD ROSLEE ABD.HAMID

KETUA PERGERAKAN PUTERI
PUAN SITI ASNITA SHAFIE

BERILAH SOKONGAN PADU ANDA KEPADA MEREKA NESCAYA ANDA TIDAK AKAN KECEWA DAN DI KECEWAKAN..INSYA’ ALLAH

Anonymous said...

Semua senarai tu sy setuju kecuali ketua puteri. Si Asnita ni sy nampak belum menampakkan kesungguhan utk menerajui Putri. Belum dengar dia ada berjumpa dan menyuarakan pendiriannya. Kalau dia tak minat macamana kita nak sokong. Lebih baik bagi org yg dan menunjukkan kesungguhan. si Hani pula saya dengar gagal memimpin puteri pd penggal yg lalu.. Tapi yg terbaru, diberitahu semua ajk puteri bahagian dah menyokong dia utk mengekalkan jawatan selaku ketua Puteri.. Biarlah puteri yg tentukan hala tuju Puteri. Yg penting kita semua tahu peranan masing2 dlm mengembalikan kepercayaan dan sokongan ahli terutama dari golongan muda.

Anonymous said...

Salam,

Pada saya, tidak menjadi soal siapa ketua bahagian. Yang penting, dia orang yang tidak sombong, bertanggung jawab, prihatin dengan luahan ahli (jangan buat sambil lewa je bila dah menang, bila nak bertanding, terhegeh2).

Dato Rahman nak jadi ketua bahagian pun tak pe. Tapi mana yang kurang tu betulkan, agar ahli tak marah..

Teruskan perjuangan demi UMNO dan MELAYU..

Anonymous said...

ala kalau takat depan hani tu anguk2 geleng2 la tapi gerakan menjatuhkan dia dah berjalan dalam senyap... kita tunggu dan lihat la...kalau asnita tak mahu ada calon lain yang akan melawannya...(calon dari meru)...elok hani undur sebb dia ada banyak sangat citer yg tak sedap didengar..nanti kalau dah terkeluar semua dia gak yg malu..korang nak ke ketua yang penuh kontroversi...lu pk la sendiri...

P/s...ketua bhg..sementa...timbalan..selat klang...naib... sementa...ketua wanita... meru..ketua pemuda.... sementa...takkan la ketua pu3 pun nak bagi kat sementa jugak...kalau semua bagi sementa elok buat bhg sementa aje....ada otak pakai la...

(jgn jadi pu3 bangang ikut telunjuk aje...ingat la sikit hani tu nak didik DR perangai pun lebih kurang sama aje)

(anak jati pu3 meru)

Anonymous said...

Salam.

Kesian Hani korang wat dia cam ni.klu nangis sapa nak pujuk? aku juga.(itupun klu dia nak).

jawatan ketua pu3 ni aku rasa bg kat Asnita je pasal dia dah pun jadi puan,si hani ni belum lg.orang pompuan ni klu dah kawin lain sikit tindakannya,lebih berhati-hati.

nak cite buruk hani ni aku tak pernah la kena.

aku sebenarnya kesian kat hani,ko pk la sampai sekarang tak kawin lg,tidur sorang-sorang,makan pun sorang-sorang,pergi mana-mana pun sorang-sorang,sebak rasa hati ni tengok dia cam2.

korang jangan la kutuk dia lagi... hentikan tomahan padanya

HANI - I LUV U, WOH AI NI, NAN UNE KEDEVELIKEREN, loghat jawa aku tak tau la.........

P/S JAWATAN KETUA PU3 NAK BAGI KAT ASNITA OK JUGA.YANG PENTING HANIKU JANGAN DIKUTUK LAGI.

TK

Anonymous said...

salam semua,

ada gak orang cian gan dia..sebenarnya aku cian kat dia juga tapi xde la sampai nak sampai tahap lap u lap i tak kuasa aku..eeeeiii gelinya....not my taste la...hehehe

cuma setahu aku citer pasal dia bukan tohmahan tapi betul2..silap dia juga..biasa la tu manusia tak lari dari membuat kesilapan...

cuma suka aku nak nasihatkan dia agar UNDUR cara terhormat...nanti jadi cam tat parit habis semua ditelanjangkan....(tak sangka aku orang yg berlatar belakang agama perangai camtu banyak kurap,panau,kudis dan lain lain la...tat parit tu yer...DUNIA DAH AKHIR ZAMAN)

(k gak kalau hani tu ditelanjangkan.... nak tengok gak cam mane bentuknya...hehehe TAK KUASA AKU EIII)

(HIDUP ASNITA..LAWAN JANGAN TAK LAWAN...AKU SOKONG ANAK JATI PU3 MERU BIAR JADI NAIB PU3 MEWAKILI DUN MERU)

Anonymous said...

DATO RAHMAN TU KALAU NAK KEKAL KETUA BAHAGIAN UBAH LA SIKIT PERANGAI TU...ORANG DAH MELUAT TENGOK..SEBB DIA SUKA SUKA TEKAK DIA AJE NAK TENGKING ORANG TANPA USUL PERIKSA PERANGAI TU TAK ELOK DATO'...DATO JGN PK ANGIN DATO AJE...ORANG LAIN PUNYA ANGIN DATO TAK TAHU...CUMA TUHAN SAYANGKAN DATO AJE TAK TEMUKAN DATO GAN BUKU DAN RUAS...KALAU DATO TAK LEH UBAH... LAIN PENGGAL KITA UBAH DATO LAIN LAK GANTI TEMPAT TU..BOLEH YER JGN MARAH...PELUANG HANYA DATANG SEKALI JE TAU....

LU PK LA SENDIRI

TAPI TAKPE AKU TETAP SOKONG DATO RAHMAN UNTUK BERI DIA PELUANG UDIA UBAH PERANGAI TU X ELOK TU

BAB LAIN BAGI AKU DATO OK.. EXCELENT..MALATOP BAH

songkokumnana? said...

halo bro, aku dengar mlm tadi dato sanad buat perjumpaan, dato rashid pun ada,cuma dato jae je tak datang, nampaknya D.S betul2 nak nak perang,tak payah lah DS,ikutkan hati,kalau nak perang tak payah suruh org lain,DS je lawan ketua bahagian, apa takut ke? Atau dah tak releven lagi dlm umno, Yg D.Rashid ni tiba2 muncul apa hal lak.ingatkan dah berkubur, jgn nak taja2 org lwn ketua, kalau u dah byk duit, u je lah yg lawan, u pun takut, mcm mana ni bekas N,Ketua Bhgn, belum perang lagi u dah kalah. Kita kena tunjuk perkara yg baik , baru boleh jadi contoh pada org muda, ini org yg separuh badan kat dlm tanah u nak taja dia lwn ketua, u kan masih muda, bini pun muda,duit pun byk, Lwn lah kalau berani,kalau tak u diam2 je, jgn nak tunjuk hebat. kita balik pada DS yg tak sedar diri, jgn u nak laga kan org dan nak pecah belah kan umno kapar, dah elok dah D.Rahman jaga ,biarlah dia teruskan perjuangan melayu di kapar, dia pun muda lagi,bukan mcm u ,patut org mcm u ni dah rehat , main dgn cucu, U nasihat kan calon ketua pemuda yg u taja tu, betulkan diri dia dulu baru boleh betulkan org lain,i dengar byk kencing org, mcm mana dia nak gerak ke cwg2, u tak bagi duit kat dia, dia tahu u dapat duit dari Tengku Razali, boleh tahan byk nya, u hulur kat dia sikit, dia pun baru masuk umno, dulu dia Pkr, mana dia tahu berpolitik, i rasa elok lah kau berpakat nak selamatkan diri, cari tempat sembunyi, sebab D.Rahman dah tahu apa kau ckp mlm tadi,sebelum dia naik angin, baik korang bertabor dulu, i tak leh tolong, kalau i pun mcm korang ,lari. .lari ok by u all.

Anonymous said...

AKU PUN ADE DENGAR GAK CITER DATO SANAD KUMPUL2 ORANG YG TAK BERAPA KERAT TU...TAPI AKU TAK SUKA LA NAK PANGIL DATO SANAD NAMPAK MACAM BAGUS AJE DIA..AKU NAK PANGIL DIA TOK NAT K TAK.... TOK NAT NI CAKAP MEMANG PANDAI (DIA NI SAMA SPESIS GAN KHALID BABI MB SEL.... SEBBNYA DUA DUA GAGAP...)

TOK NAT NI TAK PATUT LA BUAT HURU HARA KAT KAPAR NI..X ELOK TOK..ZAMAN TOK DAH BERLALU...JGN DI PK LA HAL DUNIA NI TOK...JALAN KE AKHIRAT KEKAL ABADI TOK..

TOK PK2 LA YER CIAN AKU TENGOK TOK... BERUCAP TERMENGAH MENGAH MENGUMPAT SANA MENGUMPAT SINI..SANA TAK BETUL SINI TAK BETUL YG BETUL TOK AJE...HEHEHE...

CUBA TOK PK KEJAP..KEJAP AJE 2 MINIT YER....TGH BERUCAP TU MAKIN LAMA MAKIN PANAS..MAKIN LAMA MAKIN PANAS..BERKOBAR-KOBAR...(BIASA LA ENJIN LAMA LAMBAT PANAS)

TIBA -TIBA DITAKDIRKAN TERTELAN GIGI PALSU TU..TAK SEMPAT MENGUCAP..TAK KE BALA JADINYA...TUL TAK TOK....(
MAT SHAH GAK UNTUNG SEBB DUIT BERTIMBUN-TIMBUN... JOM KITA ENJOY..HEHEHE)

JADI MORAL BAGI CITE NI TOK NAT.....ELOK LA TOK MATI DI DALAM IMANNNNNNNN...CIAN BINI BARU TU XDE SAPE NAK JAGA..HEHEHE
JADI LU PK LA SENDIRI

Anonymous said...

salam semua,

sape kata datuk shit dah berkubur..cakap tu baik baik yer...aku tak suka korang cakap camtu tau.....kalau sape cakap cam tu aku tampar korang nanti

dia bukan berkubur tapi sedang berjuang di lautan yg tidak bertepian di lambung ombak badai cam taupan la jugak gi "honeymoon" gan bini baru dia no berapa datuk lupa lak 2 ke 3...korang jangan kacau la...biar kan dia tgh seronok tu...quota pun tingal satu lagi...cian datin salmah...la ni baru dia sampai ke pelabuhan baru berlabuh kat port klang seminggu yang lepas...

aku cuma nak tanya datuk je ade ke masa datuk nak erpolitik setelah lama belayar di lautan yg dalam...rasa nya elok datuk shit dok umah la nanti jadi benda tak elok cam bini no 2 dato sanad baru tau..nak tau ape...jeng jeng jeng... datuk call dato sanad tanya pelan tau ape jadi...(takut dia kena "heart attack")lagi satu jaga RAHSIA TAU jgn kasi tau orang lain... lebih2 lagi ustaz fareed nanti dia melawan tokey.... luka lama berdarah kembali

P/S....PERANG JANGAN TAK PERANG

Anonymous said...

Salam

Saya seronok melihat kawan-kawan memberi komen-komen di blog. Ia menjadi laman untuk kita meluah rasa hati dan pandangan.

Tetapi saya mengajak kawan-kawan agar tidak menggunakan bahasa tidak manis contoh- ba_ _ ..

Terima kasih.

Anonymous said...

Salam,

Saya tak kesah jika Dato Rahman masih lagi menjadi Ketua Bahagian kita.

Hanya yang kita mahu, Dato Rahman menjadi pemimpin yang lebih baik dari sebelum ini. Bukan senang untuk memikat semula penduduk Kapar yang dah berpaling tadah ni..

Moga barisan baru ini akan lebih memantapkan lagi UMNO.

Anonymous said...

ala kalau takat tulis babi ape ada hal....si halimah tu yb korang kat s.klang tu lagi hebat leh pegang babi pastu samak katanya ....takat tulis xde hal la x yah nak samak2...hehe...takbirrrrrr:

Anonymous said...

Salam.

Untuk pengetahuan Dato' Rahman semua ahli di bahagian kapar ni menyokong dato' sebagai ketua bahagian dan calon-calon lain yg sebaris dengan dato'.

Cuma nak pesan klu boleh dato cuba ambil hati semua ahli dengan sikap dato' yg semua sedia maklum baik hati, pemurah , sopan santun.

Sudah tiba masanya untuk dato' berubah sikap dari buruk kepada yg terbaik.Cuma dato' saja yang tau apa sikap dato yang dibenci oleh ahli semua.Dato pk sendiri.

Maaf la dato',saya cuma maklumkan apa yang saya dan ahli semua alami demi untuk kebaikan dato dan parti kita.

TK

Anonymous said...

Sdr Zelmey,

Dengar kata ada orang atas suruh tutup blog ni betul ke? napa takut rahsia terbongkar ke?

Pada aku la bagus ada blog ni,kita dapat luahkan apa yg terbuku kat hati pada orang-orang atas yang kadang kala celupar mulutnya pada ahli dibawah.

Semua ahli menyokong orang-orang atas bukan untuk dimarah,dimaki atau dicerca.

Sekian

p/s zelmey tolong respon ok

zelmey said...

Salam

Mengapa harus saya tutup blog ini?

Ini blog saya. Hak saya. Selagi tidak menyalahi undang-undang kenapa saya nak tutup.

petirv6 said...

Salam.

Saya menyokong blog ini diteruskan,
Agar semua ahli/orang dapat meluahkan isi hati masing-masing.
pada saya apa yang diperkatakan pada blog ini 95% adalah benar,cuma 5% untuk menyedapkan ayat saja.

Oleh yang demikian marilah kita ramai-ramai melayari blog ini untuk idea2 yang lebih bernas.

Tekanan dari pihak atasan tidak akan merubahkan apa-apa,tetapi tekanan dari akar umbi akan merobahkan segala-galanya yang ada diatas.

Betul tak sdr zelmey.....

zelmey said...

:)

Anonymous said...

as'kum

saya rasa tertarik untuk sama menyokong hasrat saudara zelmey meneruskan blog ini..kita nak takut ape...dunia sekarang dunia siber...dengan cara ni la kita dapat mendengar keluhan dari akar umbi..mane yag baik di jadikan teladan yang tak baik dijadikan sempadan.

P/s....sdr teruskan blog ini jgn tunduk pada desakan dari orang yg tidak terbuka minda nya

Anonymous said...

yeahhh dato' rahman, sekarang cari makan kat mana? bagus lah nkorang semua lantik dato' rahman tuh, dapat lah BN terus lingkup, Takbirr!!!

Orang Lama said...

Saya percaya dato rahman masih boleh menjadi ketua kita. Dengan syarat pertingkat prestasi dan perbaiki kelemahan yang ada.

labu labi said...

Korang ni.. Beriye beno sokong Dato Rahman ..

Korang tu dia jaga dengan baik ke?

Anonymous said...

Salam ...

Saudara sekalian, saya sebenarnya kadang-kala ada juga rasa bosan dengan kepimpinan yang ada sekarang.

Tak tahulah kenapa.. tapi memang rasa bosan dan saya juga percaya, ramai dikalangan ahli-ahli UMNO bahagian Kapar ini pun dah ramai yang rasa bosan sama seperti saya.

Itu sebab kita boleh lihat, bila ada program, sambutan kurang menggalakkan, tidak seperti dulu.

Agak-agaknya la ye, kenapa boleh jadi begini ?

Anonymous said...

YANG BOSAN KO SORANG AJE....KITA ORANG OK AJE ADA PROGRAM TURUN BAGI SOKONGAN...BARU LA BETUL JIWA UMNO...

ORANG YANG SELESA.... DAH SENANG MACAM DATO JAEI TU MEMANG LA BOSAN NAK DATANG PROGRAM SEBB DAH SELESA.... DUIT DAH BANYAK HARI2 LEH DOK TENGOK SYER MARKET PASTU TENGOK KELI KAT BELAKANG RUMAH...PEGI MAMPOS LA UMNO..BUAT APE NAK DATANG PROGRAM...TUL TAK DATO JAEI YANG BAIK BUDI????????

Anonymous said...

datuk rashid yang konon nya lawyer nak taja cikgu harun ke haruan lawan ketua bahagian APE DATUK takde telor ke...buat ape nak taja2 orang..kalau berani dato aje la bertanding ketua bahagian pastu dato sanad letak kat timbalan ketua bahagian..ape macam ada berani ke? kalau ada berani turun la padang kita perang habis-habisan..cam ne dato....ada berani....LU PK LA SENDIRI...

P/S...DUA DUA DATO TU ADA PERSAMAAN..NAK TAHU APE???
JAWAPAN NYA....DUA-DUA DATO TU ade 3 BINI....HEHEHE

Anonymous said...

dia mane ade teloq..teloq dia dah dikemam gan 3 mulut yang rasmi......yg xrasmi tak terkira banyaknya..nakal gak anu nya yer..hehehe

Anonymous said...

saya nak tanya semua...

SIAPAKAH YANG BANYAK MENGUNDANG MASALAH DI DALAM UMNO BAHAGIAN KAPAR? KETUA BAHAGIAN KAH?

zelmey said...

Salam saudara pembaca.

Saya mengucapkan syabas dan terima kasih di atas lawatan anda ke blog saya.

Ini menunjukkan anda & ahli2 UMNO di bahagian Kapar ini 'advanced'.

Anda berhak untuk meluahkan apa sahaja di sini kerana ini adalah luahan isi hati anda dan anda melakukan perkara yang betul dan baik untuk semua pihak.

Cuma satu sahaja yang saya amat harapkan daripada anda, agar kita elakkan dari menggunakan kata2 maki yang agak keterlaluan.

Kita kan sama-sama orang Melayu :)

Nak balun, balun... tak jadi hal !!

Terima kasih.

Salam sayang

Zelmey

Anonymous said...

Assalamualaikum saudara / saudari

Ini merupakan kali pertama saya melayari blog dan ini juga blog yang pertama saya layari.

Dulu saya memang buta IT. Rupanya rugi kalau tak guna internet, ye lah.. macam2 cerita kat dalam blog ni dari komen saudara / saudari.

Tentang Dato Rahman sebagai Ketua Bahagian Kapar, pada saya tidak mempunyai sebarang masalah, asalkan beliau buat yang lebih baik dari yang lalu.

Kepimpinan dia, di penggal lalu banyak menimbulkan rasa kurang puas hati dikalangan ahli.

Maka dengan itulah dia harus memperbaiki.

Buat lah apa yang terbaik Tok..

Kami ni orang bawah je.. kalau bos baik, maka baiklah ahli2 ..

kalau bos tak baik, jgn salahkan ahli jika ahli pun ikut tak baik.

Anonymous said...

Ramai sokong dato rahman nampaknya.

Tapi ramai juga lupa Dato Rahman tu ego sangat dan susah nak terima teguran orang bawah.

Tu yang ramai memendam rasa. Macam-macam rasa ada.

Anonymous said...

kaki bodek akan terus sokong.. yang tak suka akan terus pukul gendang.. yg menyampah langsung tak ambil hal.. yg ada kaitan sedara mati2 mempertahankan.. yg tak sedar diri lebih ramai dari cermin diri.. yg dah banyak makan di tangan.. lebih sudu dari kuah.. CUMA YG BELUM .. BPR DATANG AMBIL KETERANGAN

zailan said...

(samb.. Kaki Bodek)
orang yg buta hati je yg sokong.. kita tak perlu barisan AJK yg yyeeeeeeeeeeess Datooo'... itu sbb kapar jauh ketingalan... tukarlah ajk yg ada kpd orng lain.. yg dah expr tu bawak2 lah berenti.. Rumah Kata Pergi.. Kubur kata Welcome..

PemudaDunMeru said...

salam

zailan ni pun kaki bodek gak,jangan kata orang awak pun jadi ajk pemuda tapi apa yang awak buat langsung takda apa pun.

Jadi P.A Komala konon cuma tak muat nak pakai baju tradisi india je klu tak!!! Klu jumpa zailan ni ngan ular pukul zailan dulu pas 2 ular halau masuk semak.Hehehe

Zailan ni dah macam sedara komala gak turun padang langsung tak nak sibuk kat parlimen je,klu tengok kat TV tu komala jarang-jarang berucap boleh kata setahun 2 kali kot,tu pasal parlimen kapar kalah teruk. minta duit minum kat komala waktu pasang poster pun tak dapat pas tu menyombong plak tak guna punya pariya.

sedar la sikit RAJA ZAILAN MANIKAM

Anonymous said...

Walau apa pun komen saudara saudari, saya amatlah percaya gandingan Dato Rahman, Hj Faizal dan Hj Ghazali bakal mempamirkan kemantapan dan penyatuan ahli UMNO Kapar.

Hidup UMNO >!!!!

Anonymous said...

Allaa dato' rahman asyik kacau je projek kecik2 kat mpk dulu. Relekk la dato', dato' amik la yg besar, yang kecik2 jgn la campur.

Anonymous said...

as'kum semua

nak citer pasal dato sanad yang sibuk taja orang nak lawan ketua bahagian ni ape hal...dia ingat dia ni bole hidup 100 tahun lagi ke..dah la kempen hentam sana hentam sini...APE dato sanad ni semua betul ke...masa kempen sibuk kata orang ni orang tu orang luar lah..nak anak tempatan jadi pemimpin....yg heran nya dia nak pulak datuk rashid jadi naib... ape dia tak ingat ke atau buat tak tahu yg si rashid tu orang johor..ape tu bukan orang luar ke???ape ke bangang nya la si tua kutuk ni...dah NYAnYUK la dia ni...(ala dato ni pun bukan suka orang tempatan pun..kalau tak caya tanya dia...bini bini dia orang tempatan ke???)

kalau dato hebat sangat dato je la bertanding..nape takut ke??takut duit yg tengku razali bagi tu abis???LAGI SATU DIA taja fared samaes..dah tau budak tu kaki penipu pun masih ambik risiko taja dia..tak pasal2 cite fared ni kuar...fared tak tahu yg si sanad ni memang nak aibkan dia...nak buat cam mane...mereka tu sama aje..KAKI PENIPU

PIKIR PIKIR KAN LA

Anonymous said...

KEPADA,

DATO SANAD SAID

PATUTNYA SEKARANG NI AWAK KENA BANYAK KAN BERTAUBAT SERTA MEMBUAT AMAL IBADAT .....BUKAN NYA MASIH MEMIKIRKAN KESERONOKAN DI DUNIA YANG SEMENTARA INI....

SEDAR LAH SEBELUM TERLAMBAT

TAKBIRRRRRRRRRRRRRRRR

Anonymous said...

TERKINI :

GANDINGAN MANTAP YANG AKAN MERUBAH BUDAYA POLITIK
"SUARA BARU"

UMNO BAHAGIAN KAPAR

KETUA BAHAGIAN - YB.DATO'ABD.RAHMAN PALIL
(SEMENTA)

TIM.KETUA BAHAGIAN -
SAUDARA FAIZAL ABDULLAH
(SELAT KLANG)

NAIB KETUA BAHAGIAN
TUAN HAJI MD GHAZALI MD AMIN (SEMENTA)

KETUA PERGERAKAN PEMUDA
TUAN HAJI MOHD ROSLEE ABD.HAMID
(SEMENTA)

KETUA PERGERAKAN WANITA
PUAN NORLIZA AHMAD
(MERU)

KETUA PERGERAKAN PUTERI
SAUDARI SITI AZRAH BINTI RAZALI
(MERU)

MARILAH KITA MEMBERIKAN SOKONGAN PADU KEPADA MEREKA..INSYA' ALLAH UMNO AKAN TERUS MEMBELA NASIB AGAMA, BANGSA DAN NEGARA

TAKBIRRR

RAMBUT PACAK said...

KITA KENA BERSEDIA UTK MENERIMA KETENTUAN ALLAH YG MUNGKIN AKAN MENGANGKAT DATO' RAHMAN PALIL MENGEKALKAN JAWATAN KETUA BAHAGIAN. DARI PEMERHATIAN SAYA, DATO' RAHMAN AKAN MENANG... RAKAN-2 KENA REDHA DAN JGN MELALUKAN KESILAPAN YG SAMA SEPERTI PRU12 YG LALU. DAN JIKA SESEORG TELAH DINOBATKAN BERMAKNA ITULAH KEPUTUSAN MAJORITINYA. DAN JGNLAH KITA BERMUSUHAN SESAMA AHLI. YG PENTING KITA MESTI PANDANG KE HADAPAN DAN TERUSKAN PERJUANGAN YG SEMAKIN MENCABAR DAN SY PASTI PELBAGAI2 DUGAAN AKAN KITA TEMPOH.

KALAU UMNO KUAT, ORG MELAYU JUGA AKAN SELAMAT, SETELAH KITA SELAMAT MAKA APA JUGA PROGRAM UTK MEMPERKASAKAN BANGSA KITA BOLEH KITA LAKSANA DAN JAYAKAN DENGAN MUDAH.

BERSATU, BERSEDIA, BERKHIDMAT

Anonymous said...

Dengar dengar En. SAHAR BIN JAAFAR menawarkan diri nak lawan dato' rahman. betul ker?