Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 1, 2012

PILIHANRAYA UMUM YANG MENJADI SEJARAH NEGARA

PILIHANRAYA UMUM YANG MENJADI SEJARAH NEGARA

Kemeriahan Suasana Pilihanraya

Pilihanraya kali ini akan menjadi satu pilihanraya yang sangat sengit dan penting ibarat Perang Politik Negara. Ia akan menentukan sama-ada BN terus meneraju kerajaan atau sebaliknya.

Berkempen je tau, jangan gaduh-gaduh be !

The Peaceful?

The Challenger !



Ramai generasi muda dah meluat dengan corak kepimpinan pemimpin lama yang masih mengguna cara pendekatan yang lapuk. Mungkin ini menjadi antara sebab DS Najib inginkan perubahan besar atau dalam erti kata lain rombakan. Agaknya ramai tak muka lama terkucil?


Kemelut dalaman yang masih belum selesai.

Satu Malaya tahu pekong yang melanda Pakatan Rakyat. Isu dan masalah dalaman yang sering menjadikan PR pening kepala. Ada yang menjangkakan masalah dalaman pada kali ini akan membuat PR kehilangan kerusi yang pernah ditakluki. Betul ke? Atau akan menambah kerusi lagi?


The Mastermind of BN is now working so hard day and night to win the election. But, few individual cases are keep on mumbling and communicating on earth. Pandai-pandai lah ... The first lady of Malaysia became one of the answer to the propaganda and issues. How far its true and false. You also have to answer this.


The fighter who is smart on his strategy to fight and kill the opponent or enemy. Najib kena jaga-jaga taw. But I believe he will focus now for the next election.

The questions:

1. Adakah politk negara kita sudah matang?

2. Adakah pengundi atau rakyat sudah benar-benar matang atau terikut-ikut?

3. Benarkah PR mampu mentadbir negara dengan lebih dari BN?

4. Benarkah peminpin-pemimpin UMNO sudah berubah?

5. Pada pendapat anda, adakah PR akan kehilangan beberapa negeri yang ditakluk sekarang atau menambah lagi jumlah jajahan negeri?


1 comments:

Anonymous said...

insya Allah jika beradu secara BAIK....PR menang besar