Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 15, 2012

Aku Dah Keluar Lokap

Aku Dah Keluar Lokap

Gambar Hiasan

Dari Wangsa Walk Shopping Mall ke Balai Polis Wangsa Maju Link ke IPD Nusajaya ke lokap Ulu Choh.

3 hari 2 malam holiday di lokap Ulu Choh Johor Bharu bagi siasatan berhubung kes uncleseekers. Apa yang menariknya di sini adalah, lokap Balai Polis Ulu Choh Johor ni baru siap 'renovation' selepas ada OKT (Orang Kena Tangkap) melepaskan diri. Dan aku merupakan PERASMI lokap ni doh ! ...


Pengalaman Manis yang tak akanku lupa

Yang paling aku sengal sekali adalah dok sorang diri, cakap dengan dinding, pandang dinding.. Nasib baik anggota yang 'duty' dok luar sel aku sudi layan aku berbual, kalau tak mati termenung aku.

Rupanya aku ni ditangkap bagi membantu pihak polis menjalankan siasatan terhadap kes bersabit dengan Uncleseekers. Takpe lah ... depa nak aku bantu siasatan, aku bagi lah ... Aku redha.. Pasti ada hikmah atas segalanya. Untuk mendapat Perkara yang BESAR kita harus lalui UJIAN yang BESAR.


Pengalaman dok lokap sorang 3 hari macam2 .... Tapi dok lokap sakit mental aku doh!

Walau bagaimanapun aku ucap terima kasih kepada seluruh Pegawai dan Anggota Polis yang bertugas kerana menjaga dan melayan aku dengan baik dan profesional.

Semoga kemelut kes tersebut dapat diselesaikan dengan penuh hemah dan berdedikasi serta adil.

Tapi satu pesan aku kepada seluruh rakyat Malaysia, jangan kerana seseorang itu nampak di kaca tv atau akhbar pakai baju lokap dan kena gari dah dianggap sebagai pesalah, dituduh atau penjenayah. Itu baru tangkapan untuk membantu siasatan. Seseorang itu akan didapati bersalah setelah dijatuhkan hukuman oleh Hakim sewaktu bicara di mahkamah.

Kesian aku taw .... hehe

10 comments:

SiamangBukit said...

Semoga anda sihat walafiat

Aku Peduli Apa @ APA said...

Apasal lah diaorg tk bagi lu cuti maksimum 14hari beb?Kah kah kah...

Anyway welcome back bro coz carven missing u

6803man sarawak said...

Hayp holiday bro.hahaha

C++ said...

Bhai Zelmey...

Alhamdulillah... syukur... semoga lu okey balik mental... ameen...

cacamarba said...

bgn tgk dinding,tidur ngadap dinding,makan pandang dinding,sembang ngn dinding..mau x mental..haha..welkam back bro..

Unknown said...

Oh, selamat berhujung minggu hehe

Unknown said...

Welkam back!.. Jadi kan. . apa yg berlaku suatu pengajaran bro...

zelmey said...

Ia bukan pengajaran la bro .... ia adalah pengalaman.

ESAmor said...

welcome back brother zelmey... terbayang2 siulan murai you..hehehe dan selamat berpuasa.

zelmey said...

I know you like haha