Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 19, 2012

Antara Perompak dan Penyelamat

Antara Perompak dan Penyelamat






Tadi aku sempat duduk berbual-bual dengan salah seorang 'hardcore' Pakatan Rakyat, nama tak perlu sebut lah ... Sembang-sembang pasal politik dan masa depan rakyat, kami borak ringkas tapi mendalam maksud.

Aku cuma berlawak dengan dia dengan kata "Beza BN dengan PR hanyalah PEROMPAK LAMA dan PEROMPAK BARU" (ayat ni aku teringat dari kata brother Azmi beberapa bulan dulu). dia gelak dan senyum lebar dan kata "I setuju bro!"

Aku kata, "Perompak lama kita dah kenal cara mereka merompak dan yang baru belum tahu lagi, tapi masalah dalam PR nampak jelas di mata rakyat" seloroh aku lagi ....

Secara ringkas dia pun kata "I nampak kerajaan sekarang dah banyak berubah kerana tekanan yang diberi oleh PR". So aku kata "kalau nampak bagus la .... kita jangan berjuang melulu tanpa fikir adakah perjuangan kita ini untuk pemimpin tertentu ataupun untuk rakyat secara total.

Bagi aku mudah saja .... kerajaan dah nampak banyak berubah ... so apa nak risau sangat .... Bukan mudah dan bukan sekadar bicara untuk beri peluang kepada parti baru tetapi adalah tentang perlaksanaan. Macam mana nak tadbir negara kalau masalah dalaman parti sendiri masih kucar-kacir . Takut esok kita menyesal dan negara serta generasi yang rugi.

Dan bagi parti PR teruskan perjuangan, balun dan bedal BN tu tak jadi hal agar kerajaan sentiasa ada keinsafan dan penambah baik untuk negara dan rakyat.

Kepada seluruh rakyat, jadilah rakyat yang bijak dan cerdik. Hak mengundi di tangan masing-masing. Akan tetapi hak berkongsi pandangan adalah milik setiap individu. Kalau nak ungkit perangai pemimpin memang menyampah dibuatnya. Tapi kalau mereka dah tunjukkan perubahan yang ikhlas tak salah untuk kita bersama mereka lagi.

Kepada Perdana Menteri, kami sebagai rakyat amatlah mengharapkan perubahan yang tidak akan mengecewakan kami lagi jika kami beri undi dan kepercayaan kepada BN.

Semoga negara maju, aman dan makmur.

Cintailah setiap bangsa di negara kita tak kira walau apa jua pun agama kita.

Jika ada sifat ini pasti keharmonian terjaga dan generasi akan mendapat keuntungan dan manafaat yang jitu.

Tepuk dada tanya selera, nak hancurkan negara atau makmurkan.?


Dia hanya pandai makan tapi tak pandai berfikir dengan bijak.
Kita jangan jadi macam brother ni.





Reactions:

5 comments:

SiamangBukit said...

Lain kali pakailah gambar Siamang. Lagi hansem!!!

zelmey said...

Mentang2 la siamang bukit kan .. haha

C++ said...

Bhai Zelmey...

Yer betul.. gua stuju ngan pandangan lu nih... contoh.. walaupun gua ahli Parti PAS.. tapi benda yang bengong pimpinan Parti PAS buat gua serang abis-abis... paling gua tak tahan biler ader slogan "PAS Ganti UMNO" ...

Slogan "PAS Ganti UMNO" jelas pada gua menunjukkan kalu UMNO dah terbongkang jatuh nanti... PAS akan samer jadi perangai macam UMNO.... just ganti jer... perangai tabley pakai akan jadi samer... hahaha

So... betul tue... antara perompak lama dengan perompak baru.... stuju...

zelmey said...

kikikiki

Fairus Alias said...

Assalamualaikum...

BN ke Pas ke apa2 parti pun boleh memimpin TETAPI matlamat Kepimpinan itu hendak ditujukan ke mana...? Yg memilih Pemimpin untuk Kemakmuran Negara adalah "Rakyaat" oleh itu menafaat pasti dilebihkan untuk membena Ugama, Nusa,Negara dan Bangsa.. Ubah2 lah la "trend" memenohkan harta sendiri...Jadikan Negara Contoh..buang rasuah,korupsi,kroni.. Bila berucap dan bercakap biar merendah jangan asyik nak menjatuhkan marwah..simpan amanah yg diamanakkan... gelap mata pusing dunia..jahanam negara..! Kaannn...