Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 10, 2013

Keturunan Pemimpin BN dan Keturunan Pemimpin PR

Keturunan Pemimpin BN dan Keturunan Pemimpin PR



Kesemua nama pemimpin BN di bawah bertanding, tetapi tidak meletakkan anak-anak mereka sebagai calon.

1.  NAJIB RAZAK

2.  MUHYIDDIN YASSIN

3.  ZAHID HAMIDI

4.  HISHAMUDDIN HUSSEIN

5.  SHAFIE APDAL


Manakala pemimpin PR di bawah meletakkan anak-anak untuk keturunan mereka sebagai calon.


1.  PAS : Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat - anaknya Nik Abduh Nik Aziz sebagai calon Pakatan di Rantau Panjang. 


2. PKR :  Anwar Ibrahim (Laki) - Wan Azizah (Bini) dan Nurul Izzah (Anak) dan Nurul Nuha Anwar (anak beranak). 


3. DAP : Lim Kit Siang (Bapak) - Betty Chew (Bini) dan  Lim Guan Eng (anak).



4. DAP Karpal Singh (Bapak) - Gobind Singh Deo (Anak) dan Jagdeep Singh (anak beranak).



Ini lah dia yang dikatakan UMNO amal sikap kronism dan rasuah.  Tapi gua tengok PAS, PKR dan DAP ni bukan kronism lagi beb, ni dah jadi KLOROKSM dan RAKUSM. Hahaha

Tapi hangpa semua yang pro belah sana tu teruskan perjuangan kalut hangpa tu.  Tak payah nak susah-susah hati.  Nanti kita habaq apa saja pun hangpa mesti ada alasan dan jawapan tersendiri.  Contoh, kalau kita bubuh video Nik Aziz kata UMNO kafir dan tak masuk syurga atau tak dapat pahala ibadat, hangpa kata "hang kena tengok video lengkap, tu dah kena potong-potong.  Potong PANTAT hang la wei! .. Ini Nik Aziz pokemon dah kata orang UMNO kafir lah, apa lah dari puluh tahun dulu la pantek! Dah berterabur ceramah dan temuramah dia kata UMNO kafir, tak masuk syurga lah (macam syurga tu mak bapak dia yg punya dan mak bapak dia yang pegang geran la pulak) tak dapat pahala lah. Ajis .... Ajis ... apa la nak jadi dengan hangpa ni?  

Waklu lah! Sedap mulut cakap.  Aku kadang pun dah naik konfius, depa cakap pakai mulut ka pakai lubang jubo dia? 

Akhir kata dari hamba pacar yang hina ini "Tahniah la buat hangpa semua, bila la hati nak mula terbuka dan mata nak celik untuk tengok baik-baik.  Takut Tuhan dah kasi buta kat hangpa semua kot .... "

Bismillahirohmanirohim ... Ya Allah ya Tuhanku, Engkau lah pencipta sekelian alam, yang maha Berkuasa, yang maha Mengetahui, yang maha Besar, yang Maha Agung, yang maha Bijaksana, yang maha Pengasih dan yang maha Penyayang.  Sesungguhnya Engkau juga maha melihat keadaan agamaMu di bumi Malaysia yang sering dijual beli ya Allah.  Aku memohon kepadaMu, berilah petunjuk kepada seluruh penganut agamaMu dan hambaMu jalan yang BENAR.

Dan sekiranya Pakatan Rakyat itu adalah yang terbaik bagiMu dan rakyat Malaysia ya Allah, berilah kemenangan dan kemudahan baginya.  Akan tetapi sekiranya Barisan Nasional yang terbaik bagiMu dan rakyat Malaysia ya Allah, Engkau berilah kemenangan kepadanya.

Sesungguhnya Engkau yang mengetahui segalanya dan Engkau jugalah yang menyimpan segala rahsia.

Ya Allah, selamatkan lah tanah airku ini demi generasi kami semua di masa akan datang tidak kiralah apa agama dan bangsa kami sekali pun, kerana ini adalah tanah tumpah darah kami.

Ya Allah, pelihara kami semua, kerana Engkaulah yang mencipta kami dan kepada Engkaulah kami berlindung.







Reactions:

0 comments: