Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, August 10, 2008

BENARKAH UMAT ISLAM SEMAKIN TERANCAM DAN TERCABAR DI MALAYSIA??


BENARKAH UMAT ISLAM SEMAKIN TERANCAM DAN TERCABAR DI MALAYSIA??

Sejarah Melayu telah menceritakan dengan pelbagai kehebatan para pendekar-pendekar dan 5 orang Panglima Melaka. Kehebatan dan kegemilangan pejuang-pejuang Melayu dan Islam Tanah Melayu pada ketika dahulu tidak dapat dipertikai dan diperlekeh. Mereka telah berkorban nyawa bagi mempertahan maruah bangsa dan agama.

Adakah kita hanya berdiam diri bila kita dicabar dan dihina?

Kini, Islam dan Melayu telah mula dicabar dan dipertikai di Tanah Tumpah Darah sendiri.

Bangkitlah bangsa ku. Jangan asyik bertelagah sesama sendiri. Mereka sedang mentertawakan kita. Mereka berasa amat gembira bila kita bercakaran sesama sendiri.

- Benarkah Umat Islam dan orang-orang Melayu akan bersatu bagi memperjuang dan mempertahan maruahnya?

- Benarkah sekiranya kita bersatu, usaha mereka yang cuba mempertikai, memecah-belah dan menghuru-harakan Umat Islam dan Bangsa Melayu akan GAGAL?



Reactions:

13 comments:

Helmi ampang said...

Melayu Melayu ..

Gaduh, kelahi, iri hati, kianat, dengki, hasad .. tu je kejenye ....

Masing2 ada otak ..

Pandai-pandai la

KHAIRUL NAZRI said...

Askum dan selamat sejahtera,

Pada fikiran saya, umat Islam kini semakin menjauhi agama serta perintah dan hukum tuhan.

Maka, segala tindakan, pemikiran umat islam terutama pada orang-orang melayu lebih menjurus kepada kehendak dan naluri nafsu yang tidak berlandaskan ajaran Islam.

Kita boleh nampak sekarang bahawa kita menentang apa sahaja yang kita fikir telah menghina bangsa melayu secara membabi buta.

Namun kita tidak sedar bahawa kita tidak belajar apa-apa untuk menangkis segala serangan dan cemuhan dari musuh-musuh kita di luar sana. Kita tidak berusaha untuk menambah ilmu kepada anak bangsa untuk menguatkan bangsa kita di masa-masa hadapan selain ari bertelagah sesama sendiri atas perkara-perkara yang remeh-temeh.

Kita melaung-launkan perpaduan Melayu. Menubuhkan pelbagai NGO namun begitu hasilnya tetap sama - Melayu terus bertelagah.

pemimpin kiota masa kini pun tidak berbuat apa-apa dengan tindakan yang konkrik, bersepadu serta membela bangsa kita melayu.

Nak sedih pun tak guna. Nak bersuara pun buang masa.

Kemusnahan kita akibat diri kita juga...

Salam

Rashid said...

Saya amat setuju dengan Khairul Nazri

Memang orang Melayu sendiri kaya dengan hasad dengki.

Orang yang susah lagi dihina

Orang yang senang nak dijatuhkan

lebai kapar said...

Pemilihan UMNO menyaksikan ramai orang-orang Melayu berpuak-puak.

Diwaktu ini pula bangsa lain mengambil peluang dan ruang untuk memecah-belahkan lagi orang Melayu.

Adakah anda sedar?

adam PJ said...

Salam

Kadang-kadang saya rasa meluat dan keliru dengan isu politik sekarang.

Ntah apa game Pak lah pun kita tak tau..

Tapi kita rakyat jadi pening dan risau.

melayu muda said...

kenapa isu melayu tidak di pertahankan oleh jenerasi muda sekarang? Kerana org muda hari ni tidak memahami asal usul nya, org muda sekarang tak tahu apa org dulu perjuangkan , mereka tidak faham setiap dasar yg dibuat apa menafaat nya kepada org melayu, contoh keterbukaan dan kesamarataan yg di tuntut oleh org muda sekarang, tentang biasiswa ,org melayu dpt 13 diberi bantuan melanjut kan pelajaran keluar negara, sedang kan bangsa lain 9 pun belum tentu dpt bantuan dr kerajaan, tak kan ni nak di dedahkan oleh kerajaan, ini melibatkan kepentingan org melayu, tapi org muda tak sedar.org muda kena bertindak agresif bagi memastikan melayu tak boleh dipijak kalau harus bertumpah darah kita takan berundur, baru lah melayu di geruni .
Org muda kena bertangung jawab tentang nasib bangsa nya sendiri, jgn harapkan org lain yg menentu cara hidup kita, sarang tebuan jgn di jolok dan harimau tidur jgn di kejutkan perumpamaan ni dah tak boleh pakai[lagi, tebuan jgn nak duduk dlm sangkar je keluar ,tengok apa terjadi di luar, harimau sekarang ni bukan masa nak tidur, kita kena berjaga dan bertindak segera jika berlaku sesuatu. Jgn kita bagi muka pada mereka
Ayuh tentang habis2an hingga kedarah terakhir.
Hidup melayu! ! ! ! !

Man Sg Pinang said...

Macam mana Melayu nak sedar... Pemimpin yang ada pun kebanyakkan bukannya berjuang untuk agama dan bangsa, tapi untuk kepentingan diri sendiri. Bila kita cakap nanti mereka tak sedar dan percaya ..

Apa nak buat ....

hamba umno said...

Betul tu ... aku sokong tu Man .. Nak2 lagi tu si rahman palil pan..t tu ..

kembang said...

Saya sokong pendapat man sg.pinang dan hamba umno berkata, bila pemimpin sudah terlalu lama memegang tampuk pimpinan mereka sudah tidak idea yang bernas, sepatutnya mereka perlu beri laluan kepada orang muda dan baru kerana mungkin mereka-mereka ini mempunyai idea dan kepimpinan yang berlainan,. Sepatutnya yang lama memberi bimbingan kepada yang baru..bukan terus-terusan memimpin dengan cara lama mereka. Jika dilihat dari segi mereka memberi ucapan perkara yang sama diulang-ulang..mengenai isu babi, minyak, pembinaan kuil-kuil, benar..kata mereka..tatapi apa tindakan yang perlu dibuat..tak kan hanya menghantar memo bantahan pada sultan..tapi langkah seterusnya...apa? setakat itu sahaja...benar kata en khairul kita perlu berusaha menambah ilmu kepada anak bangsa kita...tapi sekarang apa pemimpin kita buat diperingkat bahagian..yang mereka tahu ialah merangcang aktiviti-aktiviti dan program yang lebih kepada hiburan kalau ada pun kursus-kursus keusahawanan, kemahiran, habis kursus mereka dibiarkan mencari sendiri tanpa di beri bantuan khusus,setakat mengumpulkan budak-budak remaja nie saja tanpa ada objektif dan tujuan...anak-anak muda hanya diberi ruang untuk melaungkan HIDUP UMNO!HIDUP UMNO!GERAK GEMPUR!GERAK GEMPUR! tapi cuba kita lihat..adakah mereka faham dan tahu tugas selanjutnya...cubalah kita tanya pada mereka tahukah peranan mereka pada umno..jawapan yang diberi...alah...seronok..ikut naik motor ramai-ramai..sorak-sorak pas tu dapat duit...bang.....

Jika di lihat kaum cina baik di MCA mahupun DAP peminpin mereka hanya memegang dua atau sepenggal sahaja..setiap darinya ada pertandingan..tapi umno kita di bahagian kapar..rata-rata mahu menang tanpa bertanding...cuba kita buka mata luas-luas di bahagian-bahagian lain semua menang dengan bertanding....tapi umno bahagian kapar????? dari pihak akar umbi mahukan anjakan paradiqma......jadi fikir-fikirkanlah wahai sahabat-sahabat semua....kita menolak kepimpinan lama bukan kita tidak menyokong umno, cuma berilah laluan kepada yang baru mungkin idea-idea mereka lebih bernas dan yang lama dapat memberi tunjuk ajar bagi yang baru..ini tidak, bagi pendapat saya sama sepertiman sg pinang....Pemimpin yang ada pun kebanyakkan bukannya berjuang untuk agama dan bangsa, tapi untuk kepentingan diri sendiri. Bila kita cakap nanti mereka tak sedar dan percaya ..

Pemerhati luar said...

Pemimpin yang berjaya adalah pemimpin yang dapat melahirkan barisan kepimpinan baru yang berkualiti.

Bagaimana dengan UMNO Kapar?

Daddy7447 said...

Benarkah kita ini Melayu?
Siapakah Melayu?
Siapakah anak-anak Melayu?

http://karyasyurga.blogspot.com

Jawapannya dalam diri kita masing-masing..

Anonymous said...

http:\\antipr.blogspot.com

Zorro said...

Salam, Saya tertarik dengan pandangan kembang, Syabas kerana pandangan itu satu pandangan yang berwawasan.

Saya juga telah lama terfikir perkara tersebut, kita menolak yang lama bukan kerana mereka tidak baik, tetapi telah sampai masanya mereka perlu menjadi penasihat kepada tenaga muda mencatur dan menggerakkan UMNO, kerana zaman sudah berbeza.

Dalam AJK juga yang lama seperti mahu mati bersama UMNO walaupun mereka boleh dikatakan sudah tidak menyumbang langsung, sekadar menjadi pencacai yang tak menguntungkan. Namun pada pemilihan AJK bulan Oktober nanti, kita mesti berani membuat perubahan kepada jawatankuasa UMno Bahagian Kapar, saya difahamkan ramai orang muda yang menawarkan diri, jadi jangan kita lalai, kita mesti pastikan tenaga-tenaga muda ini menjadi penggerak kepada UMNO Bahagian Kapar. Hidup UMNO.