Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, June 24, 2013

Najib Razak dan Anwar Ibrahim Bergurau Senda

Najib Razak dan Anwar Ibrahim Bergurau Senda

Najib: Cover dengan tangan.  Anwar pula dah genggam dengan tangan.  
(Sekadar gurau usik mengusik)

Kadang-kadang bila kita dok tengok kalut malut politik negara naik poning kopalo dibueknyo.  Sana perhimpunan, sini merusuh, situ membalun, sinin gelak ketawa.  Tak penat ke rasa buat macam-macam perhimpunan?  Sampai tidur pun tak tentu tempat.  Dalam masa yang sama kita tak tau apa saja yang depa berdua tu dok gelak ketawa.  Makan pun semeja ...




Amboi-amboi


Ini lah dia permainan politik.  Yang dok di bawah berpolitik macam nak ajak perang dunia.  Tapi depa para pemimpin bila tiba masa tertentu dok makan minum semeja dan bergurau senda.  

Mudah saja, ambil ikhtibar.  Tak payah nak sakan sangat dengan politik.  Tak payah nak berpolitik sepenuh masa mengalahkan ahli parlimen dan wakil rakyat.  Hangpa semua tu dok ada kerja dan tanggung-jawab pada keluarga.  Tu yang lebih penting. .... Kan?

Akhir kata, sayangilah negara dan seluruh bangsa yang ada di bumi bertuah ini.


Reactions:

2 comments:

Anonymous said...

mana gambar 1 Malaysia yang ditunjukkan oleh nazri aziz....

zelmey said...

Ghaib kot