Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, March 23, 2013

Penyokong Tegar Skuad Harimau Malaysia Harap K Rajagobal Dan FAM SEDAR

Penyokong Tegar Skuad Harimau Malaysia Harap K Rajagobal Dan FAM SEDAR


Kenapa Skuad Hoki kita yang berkedudukan 17 dunia mampu megekang Juara dunia Australia?  Australia merupakan ranking 2 dunia selepas Holland.   Revington merupakan jurulatih hoki yang terbaik dunia dan anugerah ini dimiliki beliau beberapa tahun dahulu.


Saya mewakili peminat dan penyokong tegar Skuad Harimau Malaysia mengatakan secara tegas bahawa Ketua Jurulatih Skuad Bolasepak kita iaitu Datuk K Rajagobal telah sampai waktu untuk digugurkan.  Bukannya kita tidak suka kepada beliau, akan tetapi kemampuan Gobal terbatas dan tidak mampu untuk menyaingi ke peringkat yang lebih tinggi lagi.


                                             

Memiliki skuad bolasepak berstatus Skuad Negara, bukanlah sekadar untuk menjadi jaguh Asia Tenggara dan ia juga Jaguh Asia Tenggara yang tidak konsisten.  Sebaliknya skuad negara harus ada perancangan yang serius untuk pergi lebih jauh hingga ke peringkat World Cup.

Kenapa skuad yang setanding kita dahulu seperti, Arab Saudi, Korea Selatan, Jepun, Qatar, dan banyak lagi mampu kita tewaskan?  Kini kita ibarat anak ayam kepada skuad ini semua.  Macam mana nak pergi lebih jauh lagi kalau kemampuan Gobal dah sampai 'Limit' !

Rasa rasa FAM juga perlu ada buat rombakan yang drastik demi masa depan bolasepak negara.  Jangan kerana beberapa individu dalam FAM, pemain dan penyokong setia menjadi mangsa yang tiada arah tuju dan kemajuan.

Gobal sering miliki alasan yang memeningkan 
rakyat Malaysia khususnya.  

Saya amat percaya jika FAM menggantikan Gobal kepada jurulatih yang terbaris dikalangan yang terbaik di dunia, pasti Skuad Harimau Malaysia tidak akan membuang masa dan akan ada kemajuan dan peningkatan yang AJAIB.  Ini mampu berlaku kerana kita bukan tidak miliki pemain yang berkualiti dan bermutu.  Ada! 

Walau bagaimana pun Datuk K Rajagobal janganlah salah sangka dengan penulisan saya ini, bukan kita kata Datuk tak bagus, you bagus, cuma dah tak boleh pergi lagi bagus untuk lahirkan skuad yang terbagus.  Kami harap Datuk sedar dan insaf hal ini, sebelum you malu pada rakyat di suatu hari nanti..... Kan bagus jika you berundur dengan pernuh penghormatan dan disanjungi para penyokong semua.!!!!




Siapa handal, Gobal atau Kim Swe?


Takkan asik nak dengar Harimau dah bangun je ... selama ni asik tidur ya?


Baru nak jadi... pun ada ...


Hmmmm ...


Bukan NAMA SENDIRI ya ... 

Demi negara yang tercinta
Kucurahkan bakti penuh setia......

Terima kasih Datuk K Rajagobal yang telah mengharumkan nama negara.  Jasamu tetap dikenang.


4 comments:

Pejuang sabil 313 said...

betol tu,sokong admin,raja dah ketandusan idea,sistem kita sama je,xberubah..kami mahukan sistem yg lebih baik dlm permainan,sesuai dgn cara pemain asia,bubar fam,ambil calon baru jurulatih baru dan idea baru,baru perubahan itu berlaku...

zelmey said...

Kesiannkita semua yg jd penyokong kan

Sport said...

Sorry bro..
your fact was wrong!

our hockey team was ranked 13th WORLD and 4th Asia..

rank ke 17 dunia tu dipegang oleh team France..

dan laing hebat, team hoki negara pernah berada di ranking 10 terbaik dunia.
Bola ada???

zelmey said...

ranking dah berubah la tu.

The main and core topic for this posting is K Rajagobal not the hockey by the way.